آموزش, وردپرس

آموزش خرید هاست

آموزش خرید هاست | شمسی خانوم

آموزش خرید هاست

با آموزش خرید هاست در خدمت شما هستیم.

هاست ها در شرکتهای مختلف با امکانات و قیمت های متنوع عرضه می شود. هاست های اروپایی مسلما از هاست های ایرانی گران تر هستند. هاستها با توجه به میزان فضا و ترافیک درخواستی قیمت های متنوعی دارند.

آموزش خرید هاست : نوع هاست

در قدم اول، باید مشخص کنید قصد دارید از هاست لینوکس یا از هاست ویندوز استفاده کنید. همانطور که از نام آنها پیداست، هاست ویندوز از سیستم­­‌عامل و نرم‌­­افزارهای مختص ویندوز استفاده کرده، و هاست لینوکس از نسخه­‌­های مختلف سیستم‌­­عامل لینوکس استفاده می‌­­کند.

هاست لینوکس یا ویندوز

اگر ­سایت­­‌تان با استفاده از ASP طراحی شده، و یا از دیتابیس MSSQL استفاده می‌­­کند، همچنین اگر تمایل دارید سایت­‌­تان بر روی وب سرور IIS مایکروسافت راه­­‌اندازی شود، شما نیاز به هاست ویندوز دارید.

اما در صورتی که وب­سایت شما توسط زبان­­های {PHP}، {Python}، و غیره طراحی شده، و سایت شما نیاز به دیتابیس MySQL دارد، و همچنین اگر سایت شما، برای کارکرد صحیح نیاز به وب‌­­سرورهایی چون Apache و NGINX دارد می­‌­بایست از هاست لینوکس استفاده کنید. علاوه بر این، اگر تمایل دارید با کنترل­­‌پنل‌­­های مشهوری چون cPanel و Plesk، سایتتان را مدیریت کنید، می‌­توانید از سرویس‌های لینوکسی استفاده کنید. علاوه بر این اگر از سیستم‌­های مدیریت محتوایی چون وردپرس استفاده می­‌کنید، سرویس هاست وردپرس سریع گزینه بهتری است.

انتخاب کنترل‌پنل مناسب

حالا برای پنل‌ها، ما 4 پنل داریم. 2 تا برای لینوکس که معروف‌ترین آن‌ها هستند و 2 عدد هم برای ویندوز. هاست‌های ویندوز که شامل Plesk و وب‌سایت پنل می‌شوند که اصلاً ما این دو مورد را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم به‌دلیل اینکه روی ویندوز سرور هستند و آن موارد موردنیازی که هاست‌های وردپرسی باید داشته باشند را نمی‌توانند دارا باشند پس نمی‌توانند میزبان خوبی برای سایت وردپرس شما باشند.

اما در لینوکس پنل‌هایی که ما پیشنهاد می‌کنیم، پنل‌های C-panel و Direct-Admin هستند. سی پنل به طبع ظاهر بهتر و کاربرپسندی‌تری به نسبت دایرکت ادمین دارد و ما پیشنهاد ما سی پنل است.

هاست ایرانی یا غیر ایرانی؟

هاست‌های داخل ایران فقط شامل دایرکت ادمین هستند، حال بعضا سی پنل هم دیده می‌شود.
البته این کار مجاز نیست چراکه سی پنل ایران را تحریم کرده است و فقط دایرکت ادمین روی ایران مجاز است.

خب به طبع برای اینکه بهترین سرویس را بخواهیم ارائه بدهیم سی پنل را استفاده می‌کنیم.
باید دقت کنید به هنگام خرید تعداد ساب دامین‌ها و همچنین تعداد اکانت‌ها به چه شکل باشد.

فضای ذخیره‌­سازی و پهنای باند

در قدم بعدی، می‌­بایست میزان فضا و پهنای باند مورد نیازتان را تعیین کنید، خصوصا اینکه حجم فایل‌­های سایت چقدر است. برخی از هاست­‌ها، اعلام می‌­کنند فضای نامحدود ارایه می‌­دهند، اما در واقع این فضا تا زمانی نامحدود است که، شما فقط فایل­های ­سایت‌­تان را در آن آپلود کرده باشید، و فایل دیگری در هاست قرار نداده باشید.

پهنای باند یا ترافیک، یعنی حجم داده­‌هایی که در یک دوره زمانی مشخص، بین سایت شما و کامپیوترهای بازدیدکنندگان سایت، ردوبدل می­‌شود. اگر انتظار دارید سایت شما بازدیدکننده زیادی داشته باشد، نیاز به پهنای باند بیشتری دارید.

فضای ذخیره­‌سازی، یعنی میزان فضایی که شرکت به شما ارائه می دهد تا به طور مثال عکس ها یا فایل های وردپرس را در آن آپلود کنید.

 نکته: بسیاری از شرکت­‌های هاست پهنای باند نامحدود ارایه می‌­کنند، اما در نظر داشته باشید برای این کار، شرکت‌­های هاست الگوی خاصی را در نظر می‌­گیرند، و کاملا نامحدود نیستند. این ذهنیت اشتباه، ممکن است باعث شود در آینده هزینه بیشتری بپردازید.

تنوع طرح ها

ارایه سرویس‌­های متنوع و به روز، با شرایط فنی و قیمتی مختلف، نشان از گستردگی کار آن شرکت دارد. در حال حاضر هاست ابری، محبوب‌­ترین سرویس بین کاربران است. اما برخی از سایت‌­ها، بنا به زمان طراحی­‌شان، ممکن است نیاز به نسخه‌­های مشخصی از نرم‌­افزارهای سرور داشته باشند. بنابراین، شرکتی را انتخاب کنید که دارای سرویس‌­های متنوع باشد. چرا که ممکن است ­سایت شما، با هر نسخه­‌ای سازگار نباشد. یا اینکه فقط بخواهید از هاست سی پنل ایران یا کنترل پنل­‌های خاصی استفاده کنید.

جدا از این، دقت داشته باشید برخی از شرکت‌­ها، همراه با هاست وب­‌سایت، سرویس ایمیل نیز ارایه می‌­کنند. یعنی در کنار وب­‌سایت، شما می‌­توانید تحت دامنه خودتان آدرس ایمیل داشته باشید.

پشتیبان گیری

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید بک آپ گیری وپشتیبانی است. بعضی هاست ها  بک آپ روزانه و هفتگی تهیه می کنند. اما نکته قابل توجه این است که هاستی که تهیه می‌کنید حداقل باید بک آپ هفتگی را دارا باشد. شرکتی را انتخاب کنید که دز زمان پشتیبانی در کنار شما باشد.

ایمیل اطلاعات هاست

زمانی که شما خرید هاست خود را تکمیل می کنید یک ایمیل حاوی اطلاعات دسترسی به پنل و رمز و … برای شما ارسال می شود. اما اگر به هر دلیلی این اطلاعات را دریافت نگران نباشید کافیست وارد حساب خود در وب سایت ارائه دهنده هاست شوید تا به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید.با این حال اگر باز موفق به دریافت اطلاعات مربوط به پنل نشدید می توانید برای پشتیبانی آن سایت تیکت ارسال کنید و از آنها خواستار ارسال دوباره اطلاعات شوید.

 

مرحله قبل

وب هاست

شامپو رزماری بیوآکوا تقویت کننده و ضد ریزش مو 250 میل

129,000 تومان
افزودن به سبد خرید
فروخته شده:190
باقی مانده:10
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *