آموزش, وردپرس

آموزش ثبت دامنه .ir و .com 

آموزش ثبت دامنه ir. و com. | شمسی خانوم

با آموزش ثبت دامنه .ir و .com  در خدمت شما هستیم. امروز قراره نحوه ثبت دامنه رو به صورت تصویری به شما آموزش بدیم.

حالا می خواهیم ببینیم که فرایند ثبت دامنه به چه صورت است. به‌صورت‌کلی ما دو نوع دامنه داریم، دامنه ir. که مخصوص ایران است و شما باید یک سری فرایند در وب‌سایت‌های ایرانی برای ثبت نام طی کنید. یک سری هم دامنه خارجی داریم که ثبت آنها راحت‌تر است.

دامنه‌های خارجی شامل دامنه‌های com ،.net ،.org. و co. و… می‌باشند. یک سری از دامنه‌ها مانند evu. و edu.ir. یا ac.ir. معمولاً دامنه‌هایی هستند که به مراجع آموزشی داده می‌شوند و یا به ادارات آموزشی که دانشگاه‌هایی که مجوز آموزشی دارند. پس همه نوع دامنه‌ای را شما نمی‌توانید ثبت کنید. ولی دامنه‌هایی مثل com ،.net ،.org. و ir. دامنه‌هایی هستند که قابل‌استفاده برای ما هستند، برای عموم در دسترس هستند و نیاز به مجوز خاصی ندارند را خیلی راحت می‌توان ثبت کرد.

آموزش ثبت دامنه ir.

برای اینکه دامنه ir. را ثبت کنید باید در وب‌سایت nic.ir یا ایرنیک وارد شوید و فرایند ثبت‌نام خود را انجام دهید. وب‌سایت ایرنیک مرجع اصلی ثبت دامنه‌های ir. است. کار با این وب‌سایت مقداری سخت است و سرعت کمی دارد ولی به‌هرحال می‌شود با آن کار کرد و همیشه در دسترس است.

برای دامنه‌های خارجی مرجع خاصی مدنظر نیست و شما نیازی ندارید که در یک وب‌سایت خاص اول ثبت‌نام کنید، احراز هویت کنید و بعد دامنه خود را ثبت کنید. اما برای ثبت دامنه ir. شما باید حتماً یک حساب کاربری برای خود در وب‌سایت ایرنیک بسازید.

 

آموزش ثبت دامنه ir. و com. | شمسی خانوم

زمانی که وارد سایت شدید از بخش “ساختن شناسه کاربری” باید فرایند ثبت‌نام را انجام دهید. در اینجا مانند اکثر وب‌سایت‌های ایرانی نیاز است که فرم را تکمیل کنید، شناسه دریافت کنید و ممکن است که برای ثبت اولین دامنه خود نیاز باشد که اسکن کارت ملی بفرستید ولی پس‌ازاینکه این مراحل را طی کردید و مشخصات خودتان را وارد کردید به شما یک شناسه ایرنیک داده می‌شود.

 

آموزش ثبت دامنه ir. و com. | شمسی خانوم

یک سری سایتهای دیگر هستند که شما می توانید در آنجا نیز دامنه ir  خود را ثبت کنید و همه آنها نهایتا از شما  شناسه ایرنیک را می خواهند. پس حتما ابتدا در این سایت ثبت نام کنید.

ثبت دامنه در سایت ایرنیک

زمانی که شما شناسه را دریافت کردید کافی است که در سایت ایرنیک با همان حساب کاربری که ثبت‌نام کرده‌اید به بخش دامنه‌ها > ثبت دامنه وارد شوید. در اینجا باید در فیلد اول شناسه خودتان را وارد کنید و شروع به ثبت دامنه موردنظر خودتان بکنید. اما ما به شما پیشنهاد نمی‌کنیم که در وب‌سایت ایرنیک دامنه خودتان را ثبت کنید و دلیل آن هم این است که سایت ایرنیک بابت ثبت دامنه‌های ir. هزینه‌های زیادی را از شما می‌گیرد.

 

آموزش ثبت دامنه ir. و com. | شمسی خانوم

شروع فرایند ثبت دامنه ir.

برای اینکه این کار را انجام دهید باید در گوگل عبارت “ثبت دامنه” را جستجو کنید تا لیستی از وب‌سایت‌هایی که این کار را انجام می‌دهند ببینید. تمامی وب‌سایت‌هایی که ثبت دامنه‌های دیگر را پوشش می‌دهند ثبت دامنه ir. را هم انجام می‌دهند. این نکته را حتماً در نظر داشته باشید که اینکه کدام‌یک از این وب‌سایت‌ها را انتخاب می‌کنید تفاوتی ندارد ولی حتماً توجه کنید که یک شرکت بسیار معتبر باشد و حداقل چندین سال سابقه داشته باشد.

 

فراموش نکنید که شما تنها می‌توانید دامنه‌ای که آزاد است را ثبت کنید و دامنه‌ای قبلاً ثبت‌شده را به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانید دوباره انتخاب کنید. خب برای اینکه دامنه را در اینجا ثبت کنید باید روی دکمه سفارش کلیک کنید. (معمولاً هزینه ثبت دامنه ir. سالانه 5 هزار تومان است.) سپس ادامه فرایند را طی کنید. در مرحله مشخصات دامین شما باید شناسه ایرنیک که قبلاً آن را دریافت کرده‌اید را وارد کنید. و پس از تکمیل اطلاعات با زدن دکمه پرداخت مطمعن شوید که این دامنه به نام شما ثبت شده است.

به همین راحتی با واردکردن شناسه، این دامنه در پنل ایرنیک شما ثبت خواهد شد. در نظر داشته باشید که اگر همین دامنه را بخواهید در ایرنیک ثبت کنید باید چند برابر همین مبلغ را هزینه کنید. بعد از طی این فرایندها دامین شما بعد از نهایتاً 24 ساعت ثبت می‌شود.

آموزش ثبت دامنه دیگر

دامنه‌هایی مانند com ،.net. و co. را می‌توان در مدت زمان کمتر از دامنه ir. مثلا نیم ساعت یا یک‌ ساعت فرایند ثبت‌نامشان را انجام داد.

دوباره در گوگل عبارت ثبت دامنه را با پسوند مورد نظر وارد کنید و یک شرکت معتبر جهت اینکار انتخاب کنبد.

پروسه ثبت دامنه با پسوند های دیگر نیازی به داشتن شناسه ایرنیک ندارد و فقط کافیست که مورد مد نظر را که معمولا نام و نام خانوادگی و ایمیل شماست را وارد کنید. سپس مشاهده هزینه و پرداخت.

هزینه سالانه این پسوند ها معمولا خیلی بیشتر از ir است که سالانه باید پرداخت شود پس در انتخاب دامنه خود دقت کنید.

بعد از وارد کردن موارد خواسته شده و پرداخت هزینه دامنه خود دامنه شما بعد از حدود یک ساعت فعال خواهد شد.

 

 

دامنه اینترنتی

شامپو رزماری بیوآکوا تقویت کننده و ضد ریزش مو 250 میل

129,000 تومان
افزودن به سبد خرید
فروخته شده:190
باقی مانده:10
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “آموزش ثبت دامنه .ir و .com 

  1. مهسا گفت:

    عالی بود ممنون از آموزش کامل و جامعتون
    👍👍👍👍👍👍👍

    1. مدیر گفت:

      ممنون از نگاه گرم شما. حضور شما در سایت باعث دلگرمیه ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *