آموزش, تکنولوژی

جستجو و جایگزینی کلمات در وردپرس

جستجو جایگزینی کلمات در وردپرس با افزونه Search and Replace | شمسی خانوم

با جستجو و جایگزینی کلمات در وردپرس با افزونه ی search and replace در خدمتتون هستیم.

با این افزونه می تونید در متن تمامی پست های سایتتون بگردید و کلمه مورد نظر خودتون رو با کلمه ی دیگری تغییر بدید.

مثلا فرض کنید در سایت shamsikhanoom می خواهیم در  متن پست ها یک کلمه مثل (شمسی خانوم!) رو پیدا کرده و با (شمسی جون!) جا به جا کنیم که در این صورت این افزونه به کمک ما میاد.

از دیگر قابلیت های این افزونه قابلیت تغییر لینک تصاویر هست. مثلا می خواهید تمامی تصاویر سایت وردپرسیتون رو به ساب دامین دانلود انتقال بدید. می تونید با این افزونه توی پست ها جستجو کنید و wp-content/uploads رو به dl.yoursite.com تغییر بدید.

جستجو و جایگزینی :

این بخش مرتبط با عملکرد اصلی افزونه هست . یعنی شما باید ابتدا در بخش Search for عبارتی که میخواید در سایت دنبالش باشید رو بنویسید و در بخش Replace with هم باید عبارتی که میخواید بجای عبارت قبلی جایگزین بشه قرار بدید .

در بخش CSV Format Search/Replace این امکان وجود داره که چندین عبارت و جایگزینش رو درج کنید .کافیه در هر خط عبارت اصلی و جایگزین رو قرار بدید و با یک کاما اونها رو از هم جدا کنید . یک نمونه رو خودش براتون قرار داده !

در بخش Select tables باید مشخص کنید که کجاها دنبال این عبارت بگرده . اینها جداول دیتابیس شما هستند . بهتره پایین این بخش تیک گزینه Select all table رو انتخاب کنید که همه جداول رو بررسی کنه.

اگر تیک گزینه Dry Run رو بزنید عملیات به صورت آزمایشی اجرا میشه و هیچ تغییری در دیتابیس ایجاد نمیشه . بعد از انجام عملیات گزارش تغییرات رو بهتون میده . میتونید بعد از دیدن گزارش و مطمئن شدن از اینکه همه چیز درست پیش خواهد رفت عملیات رو به صورت واقعی انجام بدید .

این هم تصاویری از محیط افزونه:

جستجو جایگزینی کلمات در وردپرس با افزونه Search and Replace | شمسی خانومجستجو جایگزینی کلمات در وردپرس با افزونه Search and Replace | شمسی خانوم

بکاپ گیری از دیتابیس :

قبل از جستجو و جایگزینی کلمات حتما یک بک آپ از دیتابیس سایتتون بگیرید چون این افزونه روی دیتابیس تغییرات ایجاد می کنه و ضمنا به کلمات ورودی و خروجی کاملا دقت کنید که انشاالله مشکلی پیش نیاد. در همون تب اول میتونید از دیتابیستون بکاپ بگیرید .

ایمپورت دیتابیس :

اگر در مراحل قبلی از دیتابیس سایتتون خروجی گرفتید و میخواید دوباره اون رو ایمپورت کنید. میتونید از تب SQL Import  این کار رو انجام بدید . کافیه بر روی دکمه Browse کلیک کنید و فایل دیتابیستون رو انتخاب و بر روی دکمه Import SQL File کلیک کنید .

جهت دانلود این افزونه اینجا کلیک کنید.

شامپو رزماری بیوآکوا تقویت کننده و ضد ریزش مو 250 میل

129,000 تومان
افزودن به سبد خرید
فروخته شده:190
باقی مانده:10
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “جستجو و جایگزینی کلمات در وردپرس

  1. حسین گفت:

    سلام
    ممنون مطالبتون کاربردی و مفیده

    1. مدیر گفت:

      سلام ممنون از شما بابت وقتی که در اختیار ما قرار دادین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *