خواص مواد غذایی

آشنایی با خواص موز

آشنایی با خواص موز | شمسی خانوم

خواص موز ، میوه و گیاهی بومی گه در مناطق حاره‌ای جنوب شرق آسیا، شبه جزایر مالزی، و استرالیا میروید میتوانید در اینجا مطالعه کنید.. امروزه این گیاه در تمام مناطق گرمسیری که از رطوبت مطلوبی برخوردار باشند کاشت می‌شود.

مواد موجود در هر صد گرم موز

انرژی 100 کالری
آب 70 گرم
پروتئین 8 گرم
چربی 2 گرم
قند 5٫6 گرم
کلسیم 8 میلی گرم
فسفر 25 میلی گرم
آهن 7 میلی گرم
سدیم 1 میلی گرم
ویتامین آ 190واحد
ویتامین ب 1 5 میلی گرم
ویتامین ب 2 6 میلی گرم
ویتامین ب 3 7 میلی گرم
ویتامین سی 10 میلی گرم

آشنایی با خواص موز

  • موز دارای درصد زیادی پتاسیم می باشد که ضد سرطان است و غذای مناسبی برای ماهیچه های بدن محسوب می شود.
  • آهن موجود در موز محرک تولید هموگلوبین در خون می باشد که برای کم خونی توصیه می‌شود.
  • در موز مقادیر زیادی فروکتوالیگوساکارید موجود است که این ماده یک پروبیوتیک محسوب می‌شود و دستگاه گوارش را تحریک می کند. فروکتوالیگوساکارید باعث جذب بیشتر کلسیم در بدن می شود.
  • این میوه دارای اثر آنتی اسید طبیعی بوده ، موز باعث آرامش فعالیت معده می شود. موز که رسیده باشد سرشار از پتاسیم است ، اگر موز رسیده را یک انسان بزرگسال مصرف کند ، 11 درصد پتاسیم بدن خود را تامین کرده است.

موز برای ترک سیگار

کسانی که در حال ترک سیگار هستند می توانند از موز کمک بگیرند. ویتامین ب 6 و ب 12 موجود در موز به رهایی از اثرات ترک نیکوتین از بدن کمک می کند.

خواص درمانی موز

  • گل های پخته موز و همچنین میوه نارس آن برای درمان بیماری دیابت بسیار موثر است.
  • شیره گل های موز برای درمال اسهال خونی استفاده می شود.
  • ساقه ها و ریشه موز برای رفع اختلالات خونی توصیه می‌شود.
  • اگر شما بیماری دیابت دارید، سعی کنید کمتر از موز استفاده کنید. دلیل آن جذب سریع قند موز می باشد.
  • این میوه دارای شاخص گلیسمی بالایی است.
  • موز دارای مقادیر اندکی از ویتامین آ می باشد که این میزان برای محافظت از چشم و حفظ بیایی بسیار مهم است. موز باعث بهبود بینایی در شب می شود.
  • موز به عنوان تقویت کننده نیروی جنسی شناخته می شود. شما می توانید ترکیب شیر موز را برای افزایش قوای جنسی امتحان کنید.
  • موز به دلیل پتاسیم غنی برای ورزشکاران یک میوه مناسب محسوب می شود. فیبر موجود در موز برای روده کم کار بسیار مفید است.
  • موز خشک شده سرشار از کربوهیدرات است. کربوهیدرات در موز خشک شده به دو شکل کربوهیدرات ساده و پیچیده موجود می باشد.
  • اگر بخواهید یک میان وعده مناسب داشته باشید شما می توانید از موز خشک شده استفاده کنید. این میان وعده برای بچه ها بسیار کارآمد و مفید است. موز خشک شده می تواند نیازهای بدن بچه ها را تامین کند.
  • زمانی که بدن شما با استرس مواجه می شود، سوخت و ساز بدن تان زیاد می‌شود و در نتیجه سطح پتاسیم بدن شما کاهش پیدا می کند، موز می تواند با داشتن پتاسیم بالا این تعادل را در بدن شما ایجاد کند.

موز و گوارش و اسهال

  • اگر از جمله افرادی هستید که زخم معده و روده دارید می توانید از موز برای درمان آن استفاده کنید. جوشانده موز می تواند از خونریزی بدن جلوگیری کند.
  • در طب سنتی از موز استفاده های بیشماری می شود. موز نارس را برای درمان یبوست به کار می برند. موز رسیده به عنوان ملین عمل کرده و برای درمان اسهال ساده و خونی بسیار موثر است.
  • موز دشمن مستقیم سلول های مرده و فرسوده در بدن می باشد. شما می توانید از موز به عنوان یک عامل شفابخش استفاده کنید.

موز و فشار خون

کسانی که دارای فشار خون بالا هستند می توانند از موز به عنوان تنظیم کننده فشار خون استفاده کنند. پتاسیم موز به روش های مختلف به کاهش فشار خون کمک می کند.

یکی از راه های درمان خماری و خمودگی در انسان مصرف یک لیوان شیرموز عسل می باشد. برای کنترل و افزایش سطح قند خون می توانید از این ترکیب استفاده کنید.

درمان زگیل با موز

شما می توانید برای از بین بردن زگیل ، پوست موز را از سمت داخل بر روی آن قرار داده و آن محل را با دقت با نوار چسب ببندید تا زگیل برطرف شود.

توصیه می‌شود هر میوه ای را به اندازه مناسب مصرف کنید، موز می تواند برای افراد سردمزاج نفاخ باشد. از این رو توصیه می‌شود به میزان مناسب مصرف شود. اگر شما بعد از مصرف موز نفخ می کنید بهتر است پس از مصرف موز کمی نمک بخورید.

خواص موز برای درمان آکنه

اگر شما به آکنه دچار هستید و به دنبال یک راه مقرون به صرفه برای کاهش التهابات ناشی از آن می‌گردید، استفاده از پوست موز را امتحان کنید. استفاده از پوست موز یکی از بهترین راه‌های بهبود آکنه است. روزانه پوست موز را روی منطقه دچار آکنه بمالید. با این کار التهاب آکنه را از بین ببرید و در عین حال روند بهبودی پوست را تسریع کنید.

از بین برنده لکه‌های دندان

آیا می‌دانید که پوست موز می‌تواند با از بین بردن لکه‌های روی دندان، به سفید کردن آنها کمک کند؟ مواد مغذی موجود در پوست موز حاوی مقادیر زیادی منیزیوم، منگنز و پتاسیم هستند. این سه ترکیب در از بین برنده لکه‌های دندان‌های شما موثر هستند. کافی است پوست موز را به مدت 2دقیقه روی دندان‌های خود بمالید. بعد از چند روز خواهید دید بدون استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید دندان‌هایتان سفید است.

موز و تسکین خارش پوست

پوست شما ممکن است در نتیجه نیش حشرات یا واکنش آلرژیک به یک نوع گیاه یا غذایی خاص به خارش دچار شود. در هر صورت، پوست موز می‌تواند خارش شما را تسکین دهد. برای کاهش چشمگیر تورم و خارش ناحیه آسیب دیده را با قسمت درونی پوست موز ماساژ دهید.

طرز تهیه اسموتی موز و بادام
طرز تهیه میلک شیک
benefits of banana
موز

شامپو رزماری بیوآکوا تقویت کننده و ضد ریزش مو 250 میل

129,000 تومان
افزودن به سبد خرید
فروخته شده:190
باقی مانده:10
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *