خانومانه

طرز تهیه اشترودل گوشت

طرز تهیه اشترودل گوشت | شمسی خانوم

اشترودل گوشت در واقع نوعی غذای بین المللی محسوب می شود که ابتدا در اتریش و شهر وین درست شدو سپس به مرور زمان در کل دنیا رایج شد و طرفداران زیادی پیدا کرد. اشترودل در واقع هم غذا محسوب می شود و هم بعضی انواع آن نوعی دسر است و برای عصرانه سرو می شود مثل اشترودل کرم دار و یا نارگیلی و اشترودل سیب ….اشترودل شامل یک لایه خمیر است و داخل ان مواد مختلفی مثل گوشت و مرغ و سبزیجات و کرم و…قرار می گیرد

مواد لازم

گوشت چرخ کرده 500 گرم
قارچ 500 گرم
پنیر پیتزا 250 گرم
آرد سفید 450 گرم
روغن مایع 100 گرم
شیر 125 میلی لیتر
پیاز 1 عدد متوسط
تخم مرغ 2 عدد
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
شکر 1 قاشق سوپخوری
مایه خمیر فوری 1 قاشق چایخوری
بهبود دهنده 1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه اشترودل گوشت

مرحله اول
برای تهیه اشترودل گوشت مجلسی ابتدا مایه خمیر فوری را به همراه شکر و شیر ولرم داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس درب کاسه را می گذاریم و انرا در یک جای گرم قرار می دهیم تا خمیر مایه عمل بیاید.

مرحله دوم
در ادامه روغن مایع را به همراه تخم مرغ با هم ترکیب می کنیم، سپس بهبود دهنده را به همراه خمیر مایه عمل امده و یک قاشق چایخوری نمک اضافه می کنیم، سپس مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. حالا آرد را دو مرتبه الک می کنید

مرحله سوم
در این مرحله آرد را کم کم به مواد اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود، خمیر ما باید خمیری لطیف باشد که چسندگی خیلی کمی داشته باشد، پس توجه داشته باشید که ممکن است نیاز نباشد تمام آرد را اضافه کنیم.

مرحله چهارم
پس از اینکه خمیر جمع شدف یک ظرف مناسب با حجم دو برابر خمیر را با روغن مایع چرب می کنیم، سپس خمیر را درون ظرف قرار می دهیم و روی آنرا با دستمال حوله ای ضخیم می پوشانیم، سپس در یک جای گرم قرار می دهیم.

مرحله پنجم
حالا حدود 45 دقیقه تا یک ساعت به خمیر استراحت می دهیم تا حجم آن دو برابر شود. در همین حین مواد میانی اشترودل را درست می کنیم، برای این منظور پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم.

مرحله ششم
پس از اینکه پیاز سبک و شیشه ای شد، گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا رنگ گوشت چرخ کرده تغییر کندف سپس مقداری نمکف فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم.

مرحله هفتم

در ادامه قارچ را به صورت نگینی خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم، قارچ را هم به خوبی تفت می دهیم تا آب اضافی آن تبخیر شود، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا طعم خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود.

مرحله هشتم
در ادامه نصف فنجان آب اضافه می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا گوشت چرخ کرده به طور کامل بپزد. پس از اینکه آب درون تابه کشیده شد، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس به سراغ آماده کردن خمیر می رویم.

مرحله نهم
حالا خمیر را به 6 تا قسمت تقسیم می کنیم، سپس هر قسمت را با وردنه به صورت مستطیلی با اندازه 10 در 20 سانتی متر و قطر نیم سانیت متر باز می کنیم. وسط خمیر مقداری از مایه گوشت چرخ کرده و پنیر پیتزا قرار می دهیم.

مرحله دهم
سپس دو طرف خمیر را با کارد برش می زنیم و مانند بافت روی وسط خمیر جمع می کنیم، سپس خمیرها را درون سینی فر قرار می دهیم. در ادامه فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود.

مرحله یازدهم
در این مرحله روی خمیرها را با زرده تخم مرغ و مقداری کنجد یا سیاه دانه رومال می کنیم، سپس درون فر قرار می دهیم. حدود 20 دقیقه برای پخت اشترودل کافی است، در پایان گریل را روشن می کنیم تا روی اشترودل ها رنگ بگیرد.

طرز تهیه چیکن کوردن بلو با سس قارچ

طرز تهیه پیراشکی گوشت

strudel

اشترودل

شامپو رزماری بیوآکوا تقویت کننده و ضد ریزش مو 250 میل

129,000 تومان
افزودن به سبد خرید
فروخته شده:190
باقی مانده:10
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “طرز تهیه اشترودل گوشت

  1. امیر گفت:

    عالیه😋😋😋😋😋👌👌👌👌👌
    ممنون از وبسایت شمسی خانوم

    1. مدیر گفت:

      ممنون از شما و همراهی شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *