آشپزی

طرز تهیه بیسکویت جو خانگی

طرز تهیه بیسکویت جو خانگی | شمسی خانوم

بیسکویت جو یکی از مقوی ترین بیسکویت ها می باشد که بسیار سالم است و بجای استفاده از شکر از شهد انگور یا خرما و یا کشمش استفاده می شود و برای افراد در رژیم غذایی و ورزشکاران بسیار مفید است. این بیسکویت از جو دو سر تشکیل شده است.

جو از نظر طبیعت طبق نظر حکمای سنتی سرد و خشک است و مواد مغذی آن از گندم کمتر است، ولی قابض و خشک کننده است. غلیان صفرا و خون را تسکین می دهد و تب های گرم و تب های سل را تقلیل می دهد.مفید برای بیماران قلبی و یبوست و دیگر اختلالات هاضمه و احتمالاً سرطان شناخته شده است.

مواد لازم برای تهیه بیسکویت جو خانگی

آرد جو 200 گرم
کره 130 گرم
سبوس گندم 50 گرم
پودر قند 50 گرم
شیره انگور یا خرما 3 ق غذا خوری
شیر 3 ق غذا خوری
بیکنیگ پودر 1 ق چای خوری
وانیل 1/4 ق چای خوری
نمک 1/4 ق چای خوری

طرز تهیه بیسکویت جو رژیمی

  • مرحله اول

ابتدا آرد جو و سبوس و بیکینگ پودر و نمک و وانیل را با هم مخلوط کنید و 1 بار الک کرده تا سبک شود و اگر دانه درشتی در بین آنها باشد گرفته شود.

  • مرحله دوم

کره سرد را از یخچال خارج کنید و به قطعات کوچک تر خرد کنید و به مخلوط فوق اضافه کنید و با همزن برقی یا غذاساز خوب هم بزنید تا یکدست شوند سپس شیره انگور و شیر را به ترتیب اضافه می کنید و با افزودن هر کدام چند پالس می زنید.

  • مرحله سوم

مواد را باید در حدی بزنید که مانند خمیر وسط کاسه جمع شود این خمیر نیازی به ورز دادن ندارد زیرا نباید گرمای دست را احساس کند چون بعد از پخت به روغن میفتد اگر خمیر جمع نشده بود با نوک انگشت کمی ورز دهید خمیر را داخل نایلون گذاشته و به مدت نیم ساعت استراحت می دهیم.

  • مرحله چهارم

بعد از گذشت نیم ساعت خمیر را بین دو تا نایکلس باز می‌کنیم به قطر نیم میل و با چنگال روی خمیر را سوراخ سوراخ می کنیم و با کاتر دلخواه برش می زنیم و در سینی فر که کاغذ روغنی انداختیم می‌گذاریم و در فر با دمای 180 درجه بمدت 12 تا 15 دقیقه می پزیم و بعد از گذشت این زمان از فر خارج کرده و از کاغذ روغنی جدا می کنیم.

  • مرحله پنجم

اگر فر نداشتید در یک تابه دو طرفه کاغذ روغنی بیندازید و بیسکویت ها را روی آن می چینیم و درب آن را می بندیم و با حرارت کم بمدت سی دقیقه می پزیم (حتما واشر تابه را خارج کنید).

نکات کلیدی

  • می توانید از مخلوط کره و روغن صاف استفاده کنید.
  • زیره یا شوید را به مواد خشک اضافه کنید.
  • می توانید به دلخواه کمی کنجد روی بیسکویت جو بریزید.
  • به دلخواه پودر قند را حدف کرده و فقط از شیره استفاده کنید.

طرز تهیه نان اگردک
طرز تهیه شیرینی رول دارچینی
barley biscuits
جو

شامپو رزماری بیوآکوا تقویت کننده و ضد ریزش مو 250 میل

129,000 تومان
افزودن به سبد خرید
فروخته شده:190
باقی مانده:10
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *