خانومانه

طرز تهیه ترشی مخلوط

طرز تهیه ترشی مخلوط | شمسی خانوم

ترشی مخلوط یکی از چاشنی‌های پرطرفدار، بسیار خوشمزه و خوش طعم است. مصرف آن در کنار غذاهای سنتی ایرانی لذت خاصی به خوردن آن، می‌بخشد. درست کردن آن بسیار راحت و آسان است. برای درست کردن ترشی اگر یکسری نکات را رعایت، به اندازه ها و ادویه‌ها توجه کنید حتما یک ترشی بسیار خوبی خواهید داشت.

فصل ترشی درست کردن معمولا از پاییز شروع شده و با سرد شدن هوا در کنار غذاها مصرف می‌شود. اگر به مقدار زیاد ترشی را درست کنید تا سالی دیگر ترشی خواهید داشت. ترشی‌ها اسم‌های مختلف دارند و با توجه به ذائقه خود می‌توانید ترشی را تند، نمکی یا شیرین کنید. معمولا ترشی به سمت طعم تند می‌رود.

از ترشی‌های معروف ترشی بندری، ترشی لیته، ترشی بادمجان، ترشی هفت بیجار و ترشی مخلوط است.ترشی مخلوط همان طور که از اسمش پیداست با انواع سبزیجات از جمله خیار، پیاز ریز( اختیاری)، فلفل قرمز و سبز و … درست می‌شود. این ترشی بستگی زیادی به سرکه‌ای که استفاده می‌کنید دارد و اگر سرکه و مقدار آن را درست اندازه گیری کنید ترشی شما حالت نرم و کپک زدگی نخواهد داشت.

طرز تهیه سرکه سیب

مواد لازم

گل کلم 2 کیلو
خیار سبز 1 کیلو
هویج 2 کیلو
بادمجان 1 کیلو
فلفل دلمه ای 1 کیلو
کرفس 1 کیلو
سرکه به میزان لازم
سیر 3 بوته
موسیر 3 بوته
فلفل قرمز 5 عدد
نمک به میزان لازم

طرز تهیه ترشی مخلوط

آماده سازی ترشی مخلوط

ابتدا تمام مواد را خوب شسته و به قطعات کوچک خرد کنید. و در آبکش بگذارید تا آب اضافه آن کم شود.

پخت ترشی مخلوط

تمامی مواد بجز گل کلم را بخار پز کنید و زمان دهید تا خنک شود. خیلی نیازی نیست مواد را بپزید فقط کمی که نرم شود کافیست. در صورت تمایل می توانید این کار را انجام ندهید و خام استفاده کنید و از طعم جدید آن لذت ببرید.

پایان کار

بعد از آماده سازی مواد و وسایل ترشی مخلوط لازم است که ظرف مورد نظر خود را برداشته و همه را باهم به صورت مخلوط در ظرف مورد نظر بریزید و در لا به لای آن ها فلفل های خرد شده را قرار دهید. و در آخر نمک را با سرکه ی سفید، سرکه انگور و یا هر سرکه ای که در دسترس دارید را با هم مخلوط کرده و در ظرف بریزید. در ظرف را بسته و به مدت ۱۰ روز ترشی مخلوط را در یخچال قرار دهید و سپس به همراه غذا نوش جان فرمائید.

ترشی_مخلوط
ترشی

طرز تهیه ترشی انار

شامپو رزماری بیوآکوا تقویت کننده و ضد ریزش مو 250 میل

129,000 تومان
افزودن به سبد خرید
فروخته شده:190
باقی مانده:10
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *