خانومانه

طرز تهیه خوراک قارچ رژیمی ایتالیایی

طرز تهیه خوراک قارچ | شمسی خانوم

خوراک قارچ یکی از غذاهای است که طعم بسیار خوبی دارد و جز غذای فوری محسوب می شود. این غذا یک غذای سبک و رژیمی محسوب می شود و برای همه مفید است مخصوصا کسانی که داشتن فرم مناسب بدن یکی از دغدغه های مهم زندگی به شمار میرود.

قارچ یکی از سبزی هایی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. مطالعات اخیر در مؤسسه های تحقیقاتی غربی بیان می کند که قارچ با تحریک گلبول های سفید موجب فعالیت هر چه بیشتر دستگاه ایمنی می شود.

در قارچ دو نوع قند به نام های «ترهولوز»و «کیتین»وجود دارد که دریافت بالای آن ها در بدن موجب تحریک سیستم ایمنی بدن می شود، به این ترتیب آن ها مانع فعالیت ویروس ها و باکتری ها شده و از فعالیتهای زیان بار این میکروب ها جلوگیری می کند. در ضمن قارچ دارای مقادیر مناسبی «روی» است که وجود این ماده مغذی به حفظ سلامت سیستم دفاع بدن کمک فراوانی می کند.

مواد لازم

قارچ 500 گرم
سیر 3 حبه
سس سویا 2 قاشق غذاخوری
سرکه بالزامیک 3 قاشق غذاخوری
روغن 1 قاشق غذاخوری
آویشن ½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک قارچ رژیمی

مرحله اول

برای تهیه خوراک قارچ رژیمی ابتدا قارچ ها را تمیز می شوییم و کنار می گذاریم تا آب اضافی شان خارج شود. در صورتی که پشت قارچ ها باز باشد بهتر است آنها را با دستمال نمدار تمیز کنیم چون اگر با آب بشوییم به راحتی خشک نمی شوند.

مرحله دوم

در این مرحله قارچ ها را پس از اینکه به طور کامل خشک شدند داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. سپس روغن مایع را اضافه می کنیم و قارچ ها را با دست به خوبی زیر و رو می کنیم تا به طور کامل با روغن مایع کاور شوند.

مرحله سوم

در صورتی که روغن مایع کم بود می توانیم یک قاشق دیگر اضافه کنیم. پس از اینکه قارچ ها را به طور کامل با روغن مایع کاور کردیم، سرکه بالزامیک را به همراه سویا سس به کاسه اضافه می کنیم و با هم ترکیب می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سیر را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به همراه آویشن و مقدار نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم. مواد را ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. حالا قارچ ها را به همراه سس به یک ظرف مناسب فر انتقال می دهیم.

مرحله آخر

فر را با حرارت 200 درجه سانتیگراد از 10 دقیقه قبل روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. سپس ظرف حاوی قارچ ها را به مدت 15 تا 25 دقیقه درون فر قرار می دهیم تا خوراک اماده شود. زمانی که قارچ ها نرم و لطیف شوند غذا اماده سرو است.

طرز تهیه چیکن کوردن بلو با سس قارچ
طرز تهیه سالاد فارفالا مدیترانه ای
roasted mushroom
قارچ

نوشته های مرتبط

2 نظر در “طرز تهیه خوراک قارچ رژیمی ایتالیایی

  1. سارا گفت:

    عاشق غذاهایم که با قارچ درست میشه عالیه ادامه بدین
    😋😋😋

    1. مدیر گفت:

      نوش جون. رضایت شما سرمایه ماست. ما رو به دوستاتون معرفی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.