خانومانه

طرز تهیه مینی پیتزا

طرز تهیه مینی پیتزا | شمسی خانوم

پیتزا یکی از غذاهای اصیل ایتالیایی است. این غذا ابتدا به صورت ساده و با خمیر و سس گوجه و پنیر پیتزا طبخ می شده است. به مرور، مواد مختلفی روی پیتزا اضافه شده است که بنابر مخلفاتی که اضافه می شود نام متفاوتی روی آن می گذارند. یکی از این پیتزاها، مینی پیتزا است. همانطور که از اسمش پیداست، سایز کوچکی دارد. در این دستور سایز پیتزا ها خیلی کوچک و به صورت لقمه ای است و از آن جا که نان آن به شکل گل برش می خورد، مینی پیتزا گل نامگذاری می شود. در این پیتزا تنها از سس و سبزیجات استفاده شده است اما می توان هر نوع مواد گوشتی دلخواهی را به آن اضافه کرد. این پیتزا چون به صورت لقمه ای است می تواند زیر مجموعه فینگر فودها نیز محسوب شود و برای مجالس و جشن های تولد، تهیه شود.

مواد لازم برای خمیر پیتزا

آرد 4 فنجان
نمک به مقدار لازم
شکر 2 قاشق غذا خوری
مخمر 1 قاشق غذا خوری
بکینگ پودر 1 قاشق غذا خوری
شیر خشک 4 قاشق غذا خوری
روغن یک چهارم فنجان
شیر گرم یک و نیم فنجان

مواد لازم سس پیتزا

گوجه فرنگی 3 عدد
پیاز 1 عدد
فلفل دلمه 1 عدد
زیتون بدون هسته به مقدار دلخواه
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
زیره به مقدار دلخواه
پنیر پیتزا به مقدار لازم

طرز تهیه مینی پیتزا گل

مرحله اول
برای تهیه مینی پیتزا گل خوشمزه ابتدا یک کاسه کوچک برداشته و مخمر و آب ولرم و شکر را با هم مخلوط کرده درب ظرف را می بندیم تا 10 دقیقه استراحت می دهیم. پس از اینکه خمیر مایه کف کرد یعنی عمل آمده است.

مرحله دوم
پس از اینکه خمیر مایه عمل آمد، آنرا در یک کاسه بزرگ با شیر خشک و بکینگ پودر و نمک و روغن مخلوط کرده و آرد را کم کم اضافه می کنیم تا خمیر نچسب، یکدست و نرمی بدست آید.

مرحله سوم
سپس کاسه را چرب کرده خمیر را داخل آن قرار می دهیم. روی ظرف را با سلفون پوشانده و در جای گرم قرار می دهیم تا حجم آن دو برابر شود. حدود 1 ساعت استراحت می دهیم. پف خمیر را می گیریم و با دست ورز می دهیم.

مرحله چهارم
سپس سطح کار را آرد پاشی کرده و خمیر پیتزا را روی سطح کار با وردنه پهن می کنیم. سپس با قالب یا کاتر گل برش می زنیم. در یک قابلمه، گوجه ها و پیاز را رنده می کنیم. سپس نمک و زیره و فلفل سیاه را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم
سپس روی حرارت قرار می دهیم تا کمی غلیظ شود. سپس از روی حرارت بر می داریم تا خنک شود. فلفل دلمه ای و زیتون را خرد می کنیم و کنار می گذاریم. کف سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم. سپس کاغذ روغنی را کمی چرب می کنیم.

مرحله ششم
خمیر های برش خورده را کف سینی قرار می دهیم. روی آن را ابتدا سس گوجه می مالیم. سپس فلفل دلمه ای و زیتون خرد شده می ریزیم. یک تابه بر می داریم و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم. پنیر پیتزای رنده شده را درون آن ریخته و کمی حرارت می دهیم.

مرحله هفتم
سپس از روی حرارت برداشته و پنیر های نرم شده را روی پیتزا ها می ریزیم. سپس در فر به مدت 10 تا 15 دقیقه قرار می دهیم تا نان پیتزا طلایی شود. سپس از فر خارج می کنیم و بعد از این که از حرارت افتاد از کاغذ روغنی جدا کرده و در ظرف مناسب سرو می کنیم.

نکاتی درباره خمیر پیتزا

طرز تهیه کتلت تبریزی

mini pizza

Mini pizza

پیتزای

شامپو رزماری بیوآکوا تقویت کننده و ضد ریزش مو 250 میل

129,000 تومان
افزودن به سبد خرید
فروخته شده:190
باقی مانده:10
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “طرز تهیه مینی پیتزا

  1. الهه گفت:

    ممنون از سایتتون
    پیتزا از تو خونه درست شه سالمتره به نظر من

    1. مدیر گفت:

      ممنون از شما دوست عزیز. بله اون هم در این شرایط خطرناک بیماری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *