خانومانه

طرز تهیه پاناکوتا

طرز تهیه پاناکوتا | شمسی خانوم

پاناکوتا دسر خوشمزه ای است که احتمالا همه با آن آشنا هستند. دسر پاناکوتا با سس میوه ای بسیار خوشمزه و منحصر به فرد است. سادگی و طعم خامه پاناکوتا در کنار میوه های شیرینی مثل توت فرنگی بسیار عالی میشود. البته در صورتی که میوه تازه ندارید میتوانید از شربت توت فرنگی یا حتی شربت آلبالو هم روی این دسر استفاده کنید.

مواد لازم

شير 2 ليوان
شكر 5 قاشق غذاخوری
وانيل نصف ق چایخوری
خامه صبحانه 200 گرم
پودرژلاتين 3 قاشق غذاخوری سر پر
آب نصف لیوان

طرز تهیه پاناکوتا

ابتدا پودر ژلاتين رو  در آب سرد بریزید و مخلوط كنید. مخلوط را روی بخار كتري گذاشته تا بنماری شود( حل و شفاف شود.) شير را با شكر مخلوط كرده روی حرارت گذاشته تا حدی كه شكرحل شود و نيازی به جوش آمدن نيست. شعله راخاموش كرده كمي كه خنك شد خامه را كمی همزده تا شل شود چند قاشق از مخلوط شير را به آن اضافه و همزده تا خامه هم دمای شير شود.( تا خامه بريده بريده نشود).

سپس خامه و وانیل را داخل بقيه مواد ريخته و مخلوط کنید. و در آخر ژلاتین بنمارى شده را اضافه و خوب هم بزنید تا یکدست شود و اجازه دهید خنک شود .

کف قالب به اندازه یک سانت ژله آلو ورا بریزید، روی آن کیوی بگذارید و در یخچال قرار دهید. وقتی نیم بند شد روی آن در کف قالب به اندازه 2 سانت پاناکوتا بریزید. 10 دقیقه در یخچال قرار دهید تا نیم بند شود. میوه های دلخواه روی پاناکوتا بریزید و 10 دقیقه دیگر در یخچال قرار دهید . مجددأ پاناکوتا بریزید به اندازه ای که روی میوه ها را بگیرد .  سه مرحله این کار را انجام دهید تا قالب پر شود و به مدت 6 ساعت دریخچال قرار دهید.

براي جدا كردن دسر از قالب بعد از 5 دقيقه كه آنرا از يخچال بيرون آورديد با نوك چاقو دور تا دور آنرا شيار داده بعد با انگشت يا لبه چاقو دسر را از ديواره جداكرده و 10 ثانيه در آب ولرم گذاشته و قالب راتكان داده وقتي مطمئن شديد كه دسر از قالب جدا شده آنرا در ظرف دسر برگردانيد و تزئين و نوش جان كنيد.

نکات مهم

  • ژله آلوورا ، را فقط با یک لیوان آبجوش مخلوط و بن ماری کنیدو برای تزیین نهایی هم استفاده کنید.
  • کیوی و نارنگی برش خورده را در ژله آلوورا آغشته کنید یا 5 دقیقه در کمی آب و شکر بحوشانید بعد در دسر استفاده کنید.

طرز تهیه نان قندی

طرز تهیه لازانیا رولی

پاناکوتای
Panna_cotta

شامپو رزماری بیوآکوا تقویت کننده و ضد ریزش مو 250 میل

129,000 تومان
افزودن به سبد خرید
فروخته شده:190
باقی مانده:10
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “طرز تهیه پاناکوتا

  1. سارا گفت:

    چه عالی و خوشمزه 😋😋

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *