خانومانه

طرز تهیه چیز کیک انار شب یلدا

طرز تهیه چیز کیک انار شب یلدا | شمسی خانوم

چیز کیک انار طعمی بسیار ویژه و ظاهری جذاب دارد. تهیه کردن چیز کیک انار بسیار مراحل ساده ای دارد. برای همین هم ما آن را برای شب یلدا و مهمانی ها و مجالس خاص شما پیشنهاد میدهیم.

چیز کیک یا کیک پنیر یکی از محبوب‌ترین دسر‌های دنیاست و در واقع یک نوع شیرینی است که از دو لایه تشکیل شده است که لایه اصلی آن متشکل از انواع پنیر مثل پنیر خامه‌ای، پنیر ماسکارپونه و خامه می‌باشد که معمولاً با پودر قند یا پودر شکر شیرین می‌شود.

لایه زیرین چیز کیک از بیسکویت پودر شده یا انواع کیک‌ها علی الخصوص کیک اسفنجی تهیه می‌شود همچنین روی چیز کیک بنا به ذائقه افراد می‌تواند با انواع سس شکلات، سس میوه، ژله یا میوه تزئین شود چیز کیک بر اساس نوع تهیه آن به دو دسته پخته شده و پخته نشده (یخچالی) تقسیم می‌شوند.

مواد لازم

کره 125 گرم
بیسکوییت پتی بور 2 عدد
شیر 1/2 پیمانه
ژلاتین 4 قاشق غذا خوری
وانیل 1/2 قاشق چای خوری
پنیر ماسکارپونه 400 گرم
خامه صبحانه 2 عدد
پودر قند 3/4 پیمانه
پودر ژله انار 1 بسته
انار دون شده به مقدار لازم

طرز تهیه چیز کیک انار

تهیه کراست

ابتدا کره را داخل ظرفی روی بخار کتری آب قرار بدهید تا ذوب شود سپس بیسکویت پتی پور را با کمک آسیاب و یا اگر در دسترس نداشتید با گوشت کوب خوب له کنید تا پودر شود. سپس پودر بیسکوییت را با کره مخلوط و کف یک قالب کمربندی به قطر 25 سانت ریخته و خوب صاف و پرس کنید سپس قالب را بمدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا سفت شود.

اگر قالب کمربندی در دسترس نداشتید داخل ظرف مورد نظرتون دو تا کیسه فریرز یا سلفون بکشید و سعی کنید کیسه فریرز را از اطراف قالب بیرون بیاورید تا مثل دستگیره بتوانید ازش برای بیرون آوردن چیز کیک استفاده کنید.

مخلوط شیر و ژلاتین

در این فاصله شیر را در ظرفی بریزید و ژلاتین را روی شیر بپاشید تا حالت اسفنجی پیدا کند سپس روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار داده ( بن ماری ) تا ژلاتین حل شود و در آخر وانیل را به مخلوطمون اضافه می کنیم.

مخلوط پنیر

ابتدا پودر قند را الک کنید سپس داخل کاسه بریزید و پنیر ماسکارپونه را به همراه خامه اضافه کنید و با کند ترین دور همزن هم بزنید سپس مخلوط شیر و ژلاتین مرحله دوم را اضافه می کنیم و 1 دقیقه دیگر هم میزنیم سپس کراست چیز کیک را از یخچال خارج کرده و مخلوط پنیر را روی آن می ریزیم و دوباره در یخچال قرار می دهیم تا ببندد.

تهیه ژله انار

در این مرحله 1 بسته ژله انار را با 1/5 لیوان آبجوش حل کرده و روی حرارت غیر مستقیم گذاشته تا ژله کاملا حل شود. سپس برای چند دقیقه داخل یخچال قرار بدهید تا خنک شده و حالت سفیده تخم مرغ پیدا کند ولی نبندد.

مرحله آخر

قالب را از یخچال خارج کرده و 2/3 ژله را روی کرم پنیری ریخته و می گذاریم داخل یخچال تا نیم بند شود. سپس روی ژله نیم بند شده انار دون شده بریزید و مابقی ژله روی آن ریخته و مجدد بمدت 7 الی 8 ساعت داخل یخچال قرار داده تا چیز کیک ببندد.

نکات قابل توجه

  • برای خارج کردن چیز کیک از قالب ابتدا با چاقو نوک تیز دور تا دور چیز کیک را آزاد کنید و بعد کمربند قالب را باز کنید.
  • حتما تمام مواد به دمای محیط رسیده باشند.
  • یک ربع قبل از سرو چیز کیک آن را از یخچال خارج کرده تا کراست چیز کیک نرم و تمیز برش بخورد.
  • اگر قالبتان گنجایش داشت می توانید از یک بسته دیگر پودر ژله استفاده کنید.
  • برای اضافه کردن هر مرحله از سفت شدن مواد قبلی مطمئن شوید.
  • موادی که هر مرحله اضافه می کنید کاملا سرد باشد تا به لایه دیگر نفوذ نکند.
  • می توانید از بیسکوییت ساده یا شکلاتی استفاده کنید.

کیک
انار

طرز تهیه اسموتی شیر و خرما

شامپو رزماری بیوآکوا تقویت کننده و ضد ریزش مو 250 میل

129,000 تومان
افزودن به سبد خرید
فروخته شده:190
باقی مانده:10
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *