خانومانه

طرز تهیه ژله بستنی

طرز تهیه ژله بستنی | شمسی خانوم

ژله بستنی نوع دیگری از ژله است که طرز تهیه آن بسیار راحت می باشد و ترفند خاصی هم ندارد. اما آنچه که آن را متفاوت می کند طعم و بافت آن است که باعث می شود علاقه مندان زیادی داشته باشد. ژله بستنی در واقع به این صورت است که شما به جای آن قسمت از طرز تهیه که نیاز است آب سرد اضافه کنید بستنی می ریزید.

طرز تهیه فرنی بستنی

مواد لازم

ژله  ۲ بسته
بستنی وانیلی  ۱٫۵ عدد
آب جوش  به میزان کافی

طرز تهیه ژله بستنی

برای تهیه ژله بستنی ابتدا بستنی وانیلی را در دمای محیط می گذاریم تا نرم شود. کتری را آب می کنیم و روی حرات می گذاریم تا بخار کند. و یک بسته ژله را در کاسه ای می ریزیم و یک لیوان آب جوش به آن اضافه می کنیم و کاسه را روی بخار کتری قرار می دهیم. و هم می زنیم تا ژله در آب کاملا حل و شفاف شود و اثری از ذرات ژله نباشد. سپس نصف بستنی وانیلی را به آن می افزاییم و آرام با قاشق کمی هم می زنیم تا یکدست شود و بعد در ظرف یا قالب مورد نظرمان می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم

به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه که بستگی به دمای یخچال دارد تا ژله بستنی آماده شود. اگر بخواهیم ژله بستنی دو لایه درست کنیم زمانی که ژله ۲۰ دقیقه در یخچال بود روی آن را تست می کنیم روی ژله را با انگشت کمی فشار می دهیم اگر ژله حالت خود را گرفته بود زمان آن است که ژله دوم را آماده کنیم و روی آن بریزیم.

ژله دوم را دقیقا مانند ژله اول آماده می کنیم و بعد از اضافه کردن بستنی کاسه را از روی کتری بر می داریم و با قاشق کمی ژله و بستنی را مخلوط می کنیم. و اجازه می دهیم تا خنک شود و بعد با ملاقه آرام روی ژله قبلی می ریزیم. ( چون ژله اگر خیلی گرم باشد، زمانی که آنرا روی ژله قبلی بریزیم حتما ژله فبلی را آب می کند و طعم ژله ها با هم مخلوط می شود )

دقت کنید ژله را زمان ریختن روی ژله قبلی روی یک نقطه ژله نریزید چون ممکن است شتاب ریختن با ملاقه در یک نقطه باعث آب شدن ژله قبلی در آن نقطه شود و طعم ژله ها مخلوط شود،

پس یک ملاقه از ژله بستنی بر می داریم و به صورت پخش روی همه جای ژله قبلی می ریزیم. ژله بستنی را کاملا روی ژله قبلی می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد. می توانید با همین روش ژله هایی با لایه های بیشتر نیز آماده کنید که ژله شما زیباتر خواهد شد.

بستنی
ژله

طرز تهیه حلوا

شامپو رزماری بیوآکوا تقویت کننده و ضد ریزش مو 250 میل

129,000 تومان
افزودن به سبد خرید
فروخته شده:190
باقی مانده:10
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “طرز تهیه ژله بستنی

  1. سارا گفت:

    سلام ممنون بابت این دسر خوشمزه خیلی عالی

    1. مدیر گفت:

      سلام ممنون از وقتی که گذاشتین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *