خانومانه

روش پخت برنج

روش پخت برنج | شمسی خانوم

با روش پخت برنج به صورت کته یا دمی در خدمت شما هستیم.

روش پخت برنج کته

ابتدا برنج را پاک کرده و بشویید و سپس آن را خیس کنید. بعد از گذشت 1 یا 2 ساعت آب برنج را دور بریزید. و برنج را داخل قابلمه برنج بریزید، مقداری نمک بریزید. دقت کنید اگر نمک را زیاد بریزید برنج تان شور می شود، پس حتما میزان نمک را بچشید و کم کم اضافه کنید. مقداری روغن هم اضافه کنید، به اندازه ی یک بند انگشت اشاره تان آب سرد روی برنج قرار بگیرد. و بعد آن را آرام هم بزنید

بعد از آن شعله ی زیر قابلمه را روشن کنید بهتر است برنج تان را اصلا هم نزنید. و اجازه بدهید آب آن کاملا کشیده شود. و در پایان اگر دوست داشتید برنج تان قالبی شود دور تا دور آن را روغن بریزید. و اگر تمایلی به قالبی بودن نداشتید برنج را در وسط قابلمه جمع کنید و روی آن چند سوراخ بزنید. سپس در قابلمه دمکنی قرار بدهید و اجازه بدهید از در قابلمه بخار بیرون بیاید و بعد شعله را کم کنید و اجازه بدهید حدود 30 دقیقه تا برنج دم بکشد.

پخت برنج دمی

روش پخت برنج | شمسی خانوم

برای پخت برنج دمی، ابتدا برنج را چند ساعت قبل از پخت پاک کنید و بشویید و آن را خیس کنید. سپس آب را داخل قابلمه ای مناسب بریزید. و روی شعله ی گاز قرار بدهید تا آب بجوش بیاید. سپس آب برنج را خالی کنید و برنج را در آب درحال جوش بریزید و مقداری نمک داخل آن بریزید. و به آرامی هم بزنید که برنج خرد نشود. بعد از اینکه برنج جوشید آن را دائم چک کنید اطراف برنج باید نرم باشد و وسط برنج کمی سفت تر باشد.

بعد از اینکه پخت برنج به این حد رسید قابلمه را در زیر شیر آب سرد قرار بدهید. و مقداری آب سرد روی آن بریزید تا برنج بهتر قد بکشد. سپس برنج و آب آن را داخل آبکش بریزید از برنج بچشید اگر شور بود روی آن آب بریزید تا هم شوری آن از بین برود و هم اگر لعابی از برنج روی آن هست شسته شود زیرا این لعاب های برنج سبب چسبندگی برنج می شود.

مقداری روغن داخل قابلمه بریزید و مواد ته دیگ را داخل آن بچینید. سپس برنج را داخل قابلمه بریزید و با کفگیر آن را به صورت کوه درست کنید. به صورتی که اطراف قابلمه برنج نچسبیده باشد. بعد روی برنج را چند سوراخ بزنید و مقدار کمی آب و روغن روی برنج بدهید. و در قابلمه را دمکنی قرار بدهید و شعله را زیاد کنید زمانی که از در قابلمه بخار بیرون آمد و یا بعد از گذشت چند دقیقه دستتان را خیس کنید و به دیواره ی قابلمه بزنید اگر جیلیز ویلیز کرد (نکته کلیدی ماجرا 😁)شعله را خیلی کم کنید دقت کنید حتما بخار داخل قابلمه پیچیده باشد و گرنه برنج تان دم نمی کشد.

برنج

شامپو رزماری بیوآکوا تقویت کننده و ضد ریزش مو 250 میل

129,000 تومان
افزودن به سبد خرید
فروخته شده:190
باقی مانده:10
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *