خانومانه

طرز تهیه رولت اسفناج

طرز تهیه رولت اسفناج | شمسی خانوم

رولت اسفناج و رولت گوشت و رولت کالباس از انواع غذا های خوشمزه و لذیذی هستند که دارای خواص زیادی برای بدن می باشند و شما می توانید این نوع رولت های مقوی و لذیذ را در برنامه غذایی هفتگی خود و خانواده تان قرار دهید. رولت های معمولا به عنوان یک پیش غذا سرو میشوند. توی این رولت ها رو معمولا با گوشت یا کالباس پر میکنن. ولی با اسفناج شما یک رولت متفاوت خواهید داشت که هم مفید است و هم سفرتان را زیبا می کند.

مواد لازم

اسفناج: 150 گرم
پیاز درشت خرد شده 1/2 پیمانه
ماست چکیده: 1 پیمانه
سیر رنده شده: 2 حبه
تخم مرغ 5 عدد
گردو خرد شده 3 قاشق غذاخوری
زرشک 2 قاشق غذاخوری
نمک 1/2قاشق چایی‌خوری
فلفل 1/2قاشق چایی‌خوری
زردچوبه 1 قاشق چایی‌خوری
روغن مایع 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه رولت اسفناج

فر را روی حرارت 180 درجه سانتیگراد گرم می‌کنیم. برگ‌های اسفناج را با سه قاشق غذاخوری آب داخل قابلمه ریخته و 4-3 دقیقه آن‌ها را بپزید. سپس از روی حرارت برداشته وقتی سرد شد آب اضافی آن را بگیرید.

اسفناج پخته را همراه با پیاز خرد شده، تمام ادویه‌ها، روغن و تخم مرغ داخل مخلوط کن یا غذا ساز ریخته و دو دقیقه همه‌ی مواد را هم زده تا کامل خرد شوند و به صورت یک مایع یک‌دست در آید. به مایع اسفناج گردو خرد شده و زرشک را اضافه و مواد را با هم مخلوط می‌کنیم. داخل سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و مایع آماده شده را روی کاغذ ریخته و با قاشق روی سطح کاغذ پخش می‌کنیم.

سینی را داخل فر گذاشته تا برای 15 دقیقه بپزد. تا آماده شدن اسفناج، ماست را با سیر رنده شده و کمی نمک مخلوط کرده و کنار می‌گذاریم. وقتی اسفناج پخت از فر خارج کرده و می‌گذاریم تا سرد شود. سپس اسفناج را پشت و رو کرده و کاغذ را جدا می‌کنیم.

اسفناج ورقه‌ای را با چاقو به صورت نوار‌های بلند برش می‌دهیم. روی هر نوار را از بالا تا پایین با ماست می‌پوشانیم و به آرامی نوار اسفناجی را رول می‌کنیم.

می‌توانید رولت‌های آماده را همان موقع سرو کنید و یا در یخچال گذاشته و یک ساعت بعد سرو کنید.

مواد لازم برای سس لیمو

آرد سفید گندم 2 قاشق غذاخوری
کره 30  گرم
پوست لیموی رنده شده 1 قاشق چای خوری
زعفران به میزان لازم
خامه یک دوم 1/2 پیمانه
آب لیمو 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم
شیر یک دوم 1/5 پیمانه

روش تهیه سس لیمو

کره را روی حرارت قرار دهید. آرد را به آن اضافه کرده و کمی تفت دهید تا خامی آرد گرفته شود. شیر را بیفزایید و مرتب هم بزنید تا یکدست شود. سپس رنده ی پوست لیمو ترش، زعفران، نمک، فلفل و خامه را اضافه نمایید.سس را از روی حرارت بردارید و آب لیمو ترش را اضافه کنید. سس را همراه رولت سرو نمایید.

طرز تهیه سوشی رول کالیفرنیا

طرز تهیه لازانیا رولی

Farfalle pasta salad

اسفناج

شامپو رزماری بیوآکوا تقویت کننده و ضد ریزش مو 250 میل

129,000 تومان
افزودن به سبد خرید
فروخته شده:190
باقی مانده:10
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *