آشپزی

طرز تهیه سوپ گندم

طرز تهیه سوپ گندم | شمسی خانوم

سوپ گندم یک سوپ ساده است که بدون مرغ یا گوشت هم تهیه می شود. می توان این سوپ را با آب گوشت یا مرغ نیز تهیه کرد که کاملا دلخواه است. در این سوپ از بلغور گندم و برنج نیم دانه استفاده شده است که لعاب خوبی به سوپ می دهد. این سوپ را می توان با حذف ادویه ها و رب، برای کودکان تهیه نمود.

سوپ یکی از پیش غذاهایی است که در تمام دنیا طبخ و سرو می شود. همچنین به دلیل ذات آبکی سوپ و موادی که درون آن به کار می رود، اغلب سوپ ها برای بیماران و سرماخوردگی و انفولانزا توصیه می شود.

مواد لازم برای 3 نفر

بلغور گندم 1 پیمانه
برنج نیم دانه نصف پیمانه
هویج 1 عدد
پیاز متوسط 1 عدد
گوجه فرنگی 1 عدد
جعفری ساطوری شده 2 قاشق غذا خوری
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذا خوری
آب لیمو 1 قاشق
زردچوبه و ادویه به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ گندم

  • مرحله اول

برای تهیه سوپ گندم خوشمزه و مجلسی ابتدا هویج را می شوییم. سپس پوست آنها را گرفته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. یک قابلمه مناسب رو شعله گاز گذاشته و کمی روغن درون آن می ریزیم.

  • مرحله دوم

ادویه و زردچوبه را به روغن اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا رنگ باز کند و عطر ادویه ها خارج شود. در ادامه بلغور گندم را پاک کرده و به خوبی می شوییم. و پس از آبکشی به قابلمه اضافه می کنیم.

  • مرحله سوم

برنج نیم دانه را شسته و به قابلمه اضافه می کنیم. سپس هویج را که در مرحله اول خرد کرده بودیم به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی ها را شسته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به سوپ اضافه می کنیم.

  • مرحله چهارم

در این مرحله می توانیم آب معمولی یا آب مرغ به سوپ اضافه کنیم. می گذاریم مواد سوپ با حرارت ملایم بپزند. وقتی پخت مواد موجود داخل قابلمه تقریبا کامل شد، پیاز را هم پوست کنده و می شوییم. و به صورت خلالی ریز خرد می کنیم.

  • مرحله پنجم

یک تابه بر می داریم و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود. پیاز را به روغن اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز ها سبک و طلایی شود. سپس رب گوجه را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا زنگ باز کند.

  • مرحله ششم

محتویات تابه را به قابلمه سوپ اضافه می کنیم. در این مرحله جعفری ساطوری شده و نمک و فلفل هم اضافه می کنیم. حدود 5 دقیقه مانده به سرو سوپ، آبلیمو را اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس در ظرف مناسب سرو می کنیم.

طرز تهیه سوپ جو

طرز تهیه سوپ سیر و سبزیجات

Wheat soup

سوپ

شامپو رزماری بیوآکوا تقویت کننده و ضد ریزش مو 250 میل

129,000 تومان
افزودن به سبد خرید
فروخته شده:190
باقی مانده:10
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *