خانومانه

طرز تهیه کلوچه خرمایی

طرز تهیه کلوچه خرمایی | شمسی خانوم

کلوچه خرمایی نوعی شیرینی پر طرفدار و خوش طعم است. و در انواع و مدل های گوناگونی تهیه می شود. این محصول بزرگ و کوچک نمی شناسد همه ی افراد در هر سنی علاقه به خوردن این محصول نشان می دهند. زیرا از خواص بی نظیر خرما با خبر هستند و ترجیحا همه از خوردن آن به نحوه های متفاوتی استفاده می کنند.
لازم است بگوییم که کلوچه خرمایی تغذیه ای بسیار مناسب برای بچه های ۳ سال به بالا می باشد. از آنجا که در طول روز فعالیت های زیادی دارند و علاوه بر این کم خوراک نیز می باشند. که با خوردن یکی از این کلوچه ها انرژی زیادی بدست خواهند آورد. و در طول روز احساس گرسنگس نخواهند کرد.

طرز تهیه کیک توت فرنگی

مواد لازم برای تهیه خمیر 

 آرد ۴۵۰ گرم
شکر ۲۵ گرم
 وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
 شیر ولرم ۲۵۰ میلی لیتر
 مایه خمیر فوری ۶ گرم
کنجد جهت تزئین به مقدار کم
 زعفران دم کرده به مقدار کم
 تخم مرغ یک عدد
 روغن مایع ۱۱۰ گرم

مواد لازم برای تهیه مواد داخل کلوچه

 گردو ۱۵۰ گرم
 دارچین یک قاشق چایخوری
 زنجبیل نصف قاشق چایخوری
 خرما ۲۵۰ گرم

طرز تهیه کلوچه خرمایی

ابتدا خمیر ترش یا مایه خمیر را با شیر و کمی شکر مخلوط می کنیم و روی آن را به مدت ۱۰ دقیقه می بندیم تا خمیر عمل بیاید. علامت به عمل آمدن خمیر این است که جای انگشت تان بر روی خمیر باقی می ماند.

پس از اینکه خمیر عمل آمد، باقی مانده شکر را همراه با روغن و وانیل به خمیر اضافه می کنیم. همه این مواد را به خوبی هم زده و سپس آرد را به تدریج به آنها اضافه می کنیم. با اضافه کردن آرد به تدریج خمیر را هم می زنیم تا یکدست شده و تا زمانی آرد را به مخلوط اضافه می کنیم که خمیر به دست نچسبد.

هنگامی که خمیر را به اندازه کافی ورز دادیم، روی آن را پوشانده و به مدت نیم ساعت در دمای محیط قرار می دهیم تا خمیر پف کند.

مواد داخل کلوچه

هسته خرماها را بیرون آورده و پوست خرماها را جدا کنید. کمی خرماها را در داخل ماهیتابه تفت دهید تا نرم شوند. سپس خرماها را با قاشق له کرده و با گردوی ریز شده و دارچین و زنجبیل ترکیب کنید.

حدود ۵۰ گرم از خمیر آماده شده را جدا کرده و با دست حالت می دهیم. سپس مقداری از مواد میانی را در وسط خمیر قرار داده و به شکل یک نارنگی آن را در یک سینی از قبل چرب شده قرار می دهیم. سپس با مهر مخصوص کلوچه روی آن را فشار داده تا کلوچه ها پهن شوند.

یک عدد زرده تخم مرغ را با کمی زعفران و یک قاشق چایخوری شکر و یک قاشق شیر مخلوط می کنیم و همه این مواد را با قلمو بر روی کلوچه می مالیم. به همین شکل تا اتمام مواد باقی مانده انجام می دهیم.

در نهایت بر روی همه کلوچه ها جهت تزئین کنجد می ریزیم. فر را که از قبل گرم شده است، بر روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کرده و به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در داخل فر قرار می دهیم. اکنون کلوچه خانگی خوشمزه و مغزدار آماده شده است.

نکات مهم

خمیر مایه ای که برای تهیه کلوچه خانگی استفاده می کنید، باید کاملا تازه باشد. در صورتیکه خمیر تازه نباشد، شیرینی پف نمی کند.

می توانید کلوچه را به شکل های مختلف قالب بزنید و از قالب های مختلف استفاده کنید.

این شیرینی یک میان وعده فوق العاده و مقوی است.

کلوچه
نان_خرمایی

طرز تهیه کیک وانیلی گردویی

شامپو رزماری بیوآکوا تقویت کننده و ضد ریزش مو 250 میل

129,000 تومان
افزودن به سبد خرید
فروخته شده:190
باقی مانده:10
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *