خانومانه

طرز تهیه کیک کاستلا

طرز تهیه کیک کاستلا | شمسی خانوم

کیک کاستلا از کیک های خوشمزه و پرطرفدار یونانی می باشد و همانند کیک های اسفنجی بافتی نرم و پنبه ای دارد. جالب است بدانید برای پخت این کیک نیاز به بیکینگ پودر ندارید.

با استفاده از این آموزش به راحتی می توانید کیک کاستلای خوشمزه و یونانی را در منزل درست کنید

طرز تهیه فرنی بستنی

مواد لازم

تخم مرغ ۶ عدد
شیر ۶٠ گرم
آرد ١٨٠ گرم
شکر ١۶٠ گرم
عسل ۵٠ گرم
روغن مایع ٢٢ گرم
نمک یک هشتم قاشق چایخوری
وانیل نصف قاشق چایخوری
کره ذوب شده 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک کاستلا

برای درست کردن کیک کاستلا ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. زرده و سفیده تخم مرغ را تا سرد هستند از هم جدا می کنیم. همچنین آرد و نمک را سه بار الک می کنیم و کنار می گذاریم.

حالا سفیده های تخم مرغ را با دور تند همزن هم می زنیم تا کف کند. سپس شکر را در سه مرحله اضافه می کنیم. توجه کنید هر بار که شکر را اضافه می کنید یک دقیقه با همزن هم بزنید و بعد دوباره شکر را اضافه کنید. تا حدی هم می زنیم که سفت شود و از ظرف نریزد.

در ادامه زرده ها را اضافه می کنیم و با ویسک مخلوط می کنیم. سپس وانیل و عسل را اضافه و دوباره همه مواد را باهم مخلوط می کنیم. پس از آن آرد و نمک الک شده را در دو مرحله با الک به مواد اضافه می کنیم و به روش فولد کردن مواد را هم می زنیم.

فولد کردن

برای فولد کردن شما باید با لیسک و به حالت دورانی مواد را از ته ظرف روی ظرف بیاورید. و آن قدر این کار را انجام دهید تا مواد اضافه شده به خوبی باهم ترکیب شوند. دقت داشته باشید باید تا زمانی که مواد باهم یکدست شدند این کار را انجام بدهید نه بیشتر. چونکه باید بافت خمیر پر هوا بماند. توجه کنید در روش فولد کردن مواد سبک تر مانند سفیده زده شده و یا خامه فرم گرفته را طی 2 یا 3 مرحله به مواد کیک اضافه می کنند.

در این مرحله ترکیب شیر و روغن را اضافه و باز هم به روش فولد کردن مواد را هم می زنیم. حالا مایه کیک آماده پخت است. ما برای پخت این کیک به یک قالب با اندازه های تقریبی قطر 20 و ارتقاع 7 سانتی متری نیاز داریم.

پس از آماده کردن قالب، داخل آن کاغذ روغنی می اندازیم و مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و با یک کارد یا سیخ چوبی حباب گیری می کنیم و بعد قالب را داخل فر گرم شده با دمای 170 درجه سانتی گراد می گذاریم. توجه کنید برای گرم کردن فر باید آن را از 15 دقیقه قبل روشن کنید.

پس از اینکه کیک کاستلای ما به طور کامل پخت آن را از فر بیرون می آوریم و تا داغ است روی آن را با کره ذوب شده برس می کنیم و بعد یک عدد کاغذ روغنی روی کیک می اندازیم و کیک را داخل سینی بر می گردانیم و پس از خنک شدن کامل سرو می کنیم.

کاستلا
کیک

طرز تهیه کیک شکلاتی خانگی

شامپو رزماری بیوآکوا تقویت کننده و ضد ریزش مو 250 میل

129,000 تومان
افزودن به سبد خرید
فروخته شده:190
باقی مانده:10
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *