آشپزی

طرز تهیه آلبالو خشکه خانگی

طرز تهیه آلبالو خشکه خانگی | شمسی خانوم

آلبالو خشکه یکی از انواع تنقلات خوشمزه و پر طرفدار ایرانی است که در فصل های بهار تابستان تهیه می شود. آلبالو خشکه درد را کاهش می دهد پس میتوان به عنوان مسکن از آن استفاده کرد.

مواد لازم برای تهیه آلبالو خشکه

آلبالو ۱ کیلوگرم
رب انار ۱ ق غذاخوری
نمک ۳ ق غذاخوری

طرز تهیه آلبالو خشکه خانگی

مرحله اول

ابتدا دم آلبالو ها را جدا کنید و آن را داخل لگن آب بریزید و چندین بار آبش را تعویض کنید تا کاملا تمیز شود سپس داخل یک آبکش بریزید تا کمی خشک شود یا می توانید داخل یک قابلمه آب و نمک بریزید و بگذارید تا به جوش بیاد سپس لگن آلبالو ها را در حد ۳ ثانیه در آب در حال جوش قرار دهید و آب سرد روی آن ها بریزید این کار را می توانید تا ۳ بار تکرار کنید تا تمیز شوند.

مرحله دوم

آلبالو های تمیز را داخل یک سینی که از قبل داخل آن یک پارچه نخی انداختید بریزید به طوری که روی هم قرار نگیرند سپس به مدت ۲ الی ۳ روز مقابل آفتاب قرار دهید تا حالت چروکیده شود در طول این مدت چندین بار آلبالو ها را خوب زیر و رو کنید تا همه آنها خشک شوند وقتی چروکیده شدند داخل یک کاسه بزرگ بریزید و نمک و رب انار را اضافه کنید سپس آن ها را روی سینی یا صافی مجدد جلوی نور خورشید قرار دهید تا خشک شوند سپس داخل شیشه ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

مرحله آخر

اگر شما برای تهیه آلبالو خشکه زمان ندارید می توانید از سولاردم استفاده کنید بدین صورت که بعد از شستن و خشک شدن آلبالو آنها را روی سینی قرار دهید به طوری که روی هم قرار نگیرند سپس دکمه کانوکشن را بزنید و دما را روی ۱۲۰ درجه و ۴۰ زمان تنظیم کنید سپس بعد این تایم چک کنید اگر نیاز بود کمی بیشتر زمان دهید وقتی حالت چروکیده گرفت در سولاردم را بسته و بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه همان طور داخل سولاردم خاموش با دمای خودش بماند سپس در دمای محیط قرار دهید و کمی بعد قابل بسته بندی می باشد.

نکات کلیدی

  • دقت کنید نباید آلبالو روی هم باشند وگرنه کپک می زنند.
  • می توانید به مدت یکسال این آلبالو در جای خشک و خنک نگهداری کنید.
  • افزودن رب انار و نمک دلخواه است و قابل حذف است.
  • شما می توانید در توستر و فر نیز این کار را انجام دهید و در کمترین میزان دمای آنها بگذارید.
  • آلبالو های نارس تلخ می شوند.
  • نمک را در انتها با توجه به ذائقه خود اضافه کنید.

طرز تهیه پفک هندی
طرز تهیه برگه زردآلو
Dried chery
آلبالو

شامپو رزماری بیوآکوا تقویت کننده و ضد ریزش مو 250 میل

129,000 تومان
افزودن به سبد خرید
فروخته شده:190
باقی مانده:10
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *