آشپزی

طرز تهیه ماکارونی با سویا

طرز تهیه ماکارونی با سویا | شمسی خانوم

ماکارونی یک غذای ویژه است که علاقه‌مندان زیادی دارد و در هر جای دنیا ماکارونی به روش‌های گوناگونی تهیه می‌شود. در ضمن این غذای خوشمزه نیز اصالتا از غذاهای ایتالیایی است.

مواد لازم برای تهیه ماکارونی با سویا

ماکارونی 250 گرم
سویا 1 پیمانه
قارچ 250 گرم
سیب زمینی 2 عدد
پیاز 1 عدد
رب 2 ق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم
 زردچوبه، آویشن و پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه ماکارونی با سویا

مرحله اول

ابتدا سویا را با آب ولرم نیم ساعت بخیسانید تا نرم شود بعد از گذشت نیم ساعت آب سرد بگیرید و آبکش کنید و کنار بگذارید. 1 عدد از سیب زمینی ها را پوست بگیرید و مکعبی خرد کنید و داخل تابه با مقداری نمک و روغن خوب سرخ کنید.

مرحله دوم

پیاز را نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن داخل تابه تفت دهید سپس زردچوبه را بریزید و زمانی که کمی پیازها شیشه ای شدند سویا را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید و کمی فلفل سیاه بزنید سویا باید خوب تفت بخورد.

مرحله سوم

قارچ های اسلایس شده را اضافه کنید و کمی حرارت را بالا ببرید تا آب قارچ کشیده شود سپس سیب زمینی سرخ شده را اضافه کنید و تفت دهید در انتها رب گوجه را اضافه کنید و تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود و بعد نوبت افزودن ادویه ها و نمک می باشد وقتی مواد یکدست شد از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم

داخل یک قابلمه آب بریزید و روی حرارت قرار دهید و داخل آب کمی زردچوبه و نمک و روغن بریزید و صبر کنید تا آب به جوش بیاد و قل بزند سپس رشته های ماکارونی را از وسط به دو نیم کنید و داخل قابلمه آب در حال جوش بریزید.

مرحله آخر

وقتی رشته ماکارونی نرم شدند آن ها را آبکش کنید و کمی آب سرد روی آن ها بگیرید سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید و کمی روغن داخل آن ریخته تا داغ شود و سیب زمینی را پوست بگیرید و حلقه کنید و کف قابلمه قرار دهید سپس مقداری از ماکارونی و مقداری از مواد میانی بریزید و هم بزنید همین طور لایه ها ادامه دهید سپس دمکنی روی در قابلمه قرار دهید و برای 45 دقیقه بگذارید تا خوب دم بکشد.

نکات کلیدی

  • به دلخواه می توانید از کمی فلفل دلمه یا هویج استفاده کنید.
  • می توانید با ترکیبی از گوشت چرخ کرده و سویا این غذا را درست کنید.
  • افزودن قارچ اختیاری می باشد.
  • می توانید نوک ق چایخوری آبلیمو به مواد میانی بزنید.
  • سویا حتما باید در آب گرم خیس بخورد.

طرز تهیه سالاد ماکارانی با مرغ
طرز تهیه چیپس ماکارونی
Macaroni
_ماکارونی

شامپو رزماری بیوآکوا تقویت کننده و ضد ریزش مو 250 میل

129,000 تومان
افزودن به سبد خرید
فروخته شده:190
باقی مانده:10
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *