آشپزی

طرز تهیه کباب سلطانی

طرز تهیه کباب سلطانی | شمسی خانوم

کباب سلطانی یک کباب خوشمزه و پرطرفدار محسوب می‌شود که طعم لذیذ دو نوع کباب را در یک بشقاب به شما می‌چشاند. این کباب ترکیبی از دو کباب پرطرفدار برگ و کوبیده است. با سفارش یک پرس سلطانی هردو این کباب‌ها را در یک بشقاب برای شما سرو می‌کنند.

مواد لازم برای تهیه کباب سلطانی مجلسی

گوشت قرمز بدون استخوان 150 گرم
فیله مرغ 150 گرم
کیوی 1 عدد
آب لیموترش تازه 4 قاشق غذا خوری
روغن زیتون 2 قاشق غذا خوری
زعفران دم کرده 2 قاشق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه کباب سلطانی رستورانی

مرحله اول

ابتدا باید برای تهیه این کباب مواد مرینت را آماده کنید. پیاز ها را شسته و پوست بگیرید و به صورت خلالی درشت خرد کنید. خلالی کردن پیازها باعث می شود موقع کباب زدن به راحتی از کباب جدا شود و نباید پیاز را در کباب ها رنده کرد زیرا به گوشت چسبیده و در هنگام کباب کردن می سوزد و غذا ظاهر بدی پیدا می کند. یکی از اجزای دیگر این مرینت کیوی می باشد که بسته به نوع فصل می توانید پوست آن را بگیرید و خرد کنید کیوی به دلیل آنزیمی که دارد باعث نرم کردن بافت گوشت می شود.

مرحله دوم

گوشت ها را به صورت مستطیل برش بزنید و یکسان برش بزنید زیرا ممکن است در هنگام پخت به دلیل برش نایکسان جایی از کباب پخته و خام بماند حالا گوشت را داخل یک کاسه ریخته و به آن پیاز و کیوی را اضافه کنید و برای 30 الی 60 دقیقه زمان دهید تا گوشت ها مزه دار شوند.

مرحله سوم

مرغ نسبت به گوشت بافت نرم تری دارد پس به همین دلیل ابتدا گوشت را مرینت کرده و بعد مرغ را مزه دار می کنیم برای مزه دار کردن مرغ آن را داخل کاسه ریخته و به آن مقداری پیاز و زعفران و فلفل سیاه بزنید و بگذارید تا مزه دار شود.

مرحله چهارم

حالا که جداگانه هر دو مواد را مزه دار کردید باید برش های پیاز را از گوشت ها جدا کنید و مرغ و گوشت را داخل یک کاسه بریزید و به آن روغن زیتون و نمک و فلفل سیاه و آب لیموترش اضافه کنید و مجدد برای 15 دقیقه زمان دهید تا مزه دار شود.

مرحله پنجم

حالا قبل از سیخ زدن کباب ها زغال را آماده کنید تا سرخ شود سپس داخل سیخ های فلزی یکی در میانی برش های گوشت و مرغ را بزنید تا هیچ فضای خالی بین گوشت و مرغ نباشد سپس روی زغال داغ بگذارید و مدام بچرخانید تا کباب پخته شود سپس به همراه پلو و گوجه کبابی میل کنید.

نکات کلیدی

  • این نوع کباب سلطانی ترکیبی از مرغ و گوشت بود که شما به دلخواه می توانید فقط راسته گوسفندی استفاده کنید و مواد را مرینت و بکوبید سپس کباب کنید.
  • کباب ها را نباید ساعت طولانی در کیوی بگذارید زیرا بافت گوشت را از بین می برد.
  • روغن زیتون بی بو استفاده کنید.

طرز تهیه جوجه کباب مکزیکی
طرز تهیه  جگر کبابی گوسفندی
کباب_سلطانی
کباب

شامپو رزماری بیوآکوا تقویت کننده و ضد ریزش مو 250 میل

129,000 تومان
افزودن به سبد خرید
فروخته شده:190
باقی مانده:10
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

4 دیدگاه در “طرز تهیه کباب سلطانی

  1. سارا گفت:

    خیلی عالی و خوشمزه 😋
    ممنون از وبسایت شمسی خانوم

    1. مدیر گفت:

      ممنون از شما همراه عزیز

    1. شمسی خانوم گفت:

      ممنون از همراهی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *