آشپزی

طرز تهیه بستنی طالبی

طرز تهیه بستنی طالبی | شمسی خانوم

بستنی طالبی یکی از انواع بستنی های خوشمزه و بسیار پر طرفدار در سراسر جهان است که بخاطر طعم بسیار خوبش در میان ایرانیان هم از محبوبیت بالایی برخوردار است.

مواد لازم برای 4 نفر

شکر 150 گرم
تخم مرغ 1 عدد
طالبی بزرگ 1 عدد
خامه شیرین 400 گرم
نمک ¼ ق چایخوری
ماءالشعیر بدون طعم 1 پیمانه
وانیل شکری ¼ ق چایخوری

طرز تهیه بستنی طالبی

  • مرحله اول

برای تهیه بستنی طالبی خانگی ابتدا طالبی را می شوییم و پوست روی آن را می گیریم و از وسط نصف می کنیم و دانه های داخل آن را بیرون می آوریم. روی تخته آشپزخانه آن را به صورت مکعب های متوسط برش می زنیم و داخل مخلوط کن می ریزیم و می گذاریم تا یک دور طالبی را هم بزند بعد درب پارچ مخلوط کن را بر می داریم و نصف شکر را روی آن می ریزیم و درب پارچ را می گذاریم. اجازه می دهیم تا خوب طالبی ها پوره شوند و شکر در آن حل شود.

  • مرحله دوم

سپس پوره طالبی را در قابلمه ای می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا آب آن تبخیر شود و پوره غلیظ شود. بعد حرارت را خاموش می کنیم و صبر می کنیم تا خنک شود. تا خنک شدن پودر باقی مواد را آماده می کنیم. تخم مرغ را در کاسه ای بزرگ می شکنیم و شکر را روی آن می ریزیم و با همزن برقی خوب هم می زنیم تا تخم مرغ کف کند و وانیل ،نمک را روی آن می ریزیم و مجددا به همزدن ادامه می دهیم تا تخم مرغ کشدار شود و به رنگ روشن در بیاید. و ماءالشعیر را کم کم به مواد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خوب با مواد مخلوط شود.

  • مرحله سوم

بعد خامه شیرین را در ظرف مناسبی می ریزیم و با همزن برقی خوب هم می زنیم تا فرم بگیرد و زمانیکه ظرف را بر می گردانیم خامه بیرون نریزد. خامه فرم گرفته را به مواد تخم مرغ اضافه می کنیم و کمی مواد را با هم مخلوط می کنیم و طالبی و شکر سرد شده را نیز به مواد می افزاییم و با دور کم همزن برقی مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

  • مرحله چهارم

پس از آماده کردن مواد بستنی طالبی آن را در ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به مدت 24 ساعت در فریزر قرار می دهیم. هر 2 الی 3 ساعت یکبار از فریزر بیرون می آوریم و با همزن برقی بستنی را هم می زنیم و مجددا در فریزر قرار می دهیم. این کار را 4 بار انجام می دهیم و دیگر اجازه می دهیم تا بستنی خوب آماده شود. پس از 24 ساعت از داخل فریزر بیرون می آوریم و با اسکوپ ،بستنی طالبی های گرد درست کنید و در بستنی خوری قرار دهید و نوش جان کنید.

طرز تهیه اسموتی موز و بادام
خواص طالبی
melon ice cream
بستنی

شامپو رزماری بیوآکوا تقویت کننده و ضد ریزش مو 250 میل

129,000 تومان
افزودن به سبد خرید
فروخته شده:190
باقی مانده:10
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “طرز تهیه بستنی طالبی

  1. سارا گفت:

    ممنون از شما خیلی خوشمزه و خوب
    😋😋😋😋😋

    1. مدیر گفت:

      سلامت باشین ممنون از شما بابت نگاه گرمتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *