آشپزی

طرز تهیه ته چین بوقلمون

طرز تهیه ته چین بوقلمون | شمسی خانوم

ته چین بوقلمون یکی از خوشمزه ترین ته چین ها می باشد که می توانید با سینه یا ران بوقلمون تهیه کنید. ته چین بوقلمون بسیار مجلسی و خوشمزه بوده و طعم متفاوتی دارد. گوشت بوقلمون را می توانید جایگزین گوشت در منزل کنید به خصوص برای کسانی که کلسترول بالا دارند زیرا چربی بسیار کمی دارد که معادل ۱ گرم چربی در ۳۰ گرم گوشت است و علاوه بر آن سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و برای بهبود کم خوابی نیز مفید است.

مواد لازم برای ته چین بوقلمون

بوقلمون به مقدار لازم
برنج 2 پیمانه
پیاز 1 عدد
ماست 1 پیمانه
تخم مرغ 2 عدد
روغن 3 ق غذاخوری
چوب دارچین 1 عدد
زعفران به مقدار لازم
نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه ته چین بوقلمون

مرحله اول

ابتدا بوقلمون را به تکه های کوچک‌تر خرد کنید و داخل ظرف بریزید. پیاز را خلالی کرده و با مقداری نمک و فلفل سیاه و زعفران خوب ماساژ دهید و برای 1 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

مرحله دوم

پس از مزه دار شدن بوقلمون، آن را به همراه پیاز های خلالی شده داخل قابلمه ریخته و با روغن کمی سرخ می کنیم تا گوشت تغییر رنگ دهد. سپس 1 لیوان آب به همراه چوب دارچین اضافه کرده و زمان بدهید تا گوشت پخته شود. زمان پختن گوشت بوقلمون همانند گوشت قرمز است وقتی گوشت کاملا پخت آن را از قابلمه خارج کرده و به دلخواه ریش ریش می کنیم.

مرحله سوم

داخل کاسه ای نسبتا بزرگ تخم مرغ ها را شکسته و با چنگال هم بزنید تا از لختگی خارج شود سپس ماست و روغن و زعفران را افزوده و مخلوط می کنیم. مواد را کنار گذاشته تا برنج را حاضر کنیم.

مرحله چهارم

برنج را از چند ساعت قبل با مقداری نمک خیس کنید و روی حرارت بگذارید و کمی زودتر از همیشه آبکش کنید برنج را در مخلوط تخم مرغ و ماست ریخته و مخلوط کنید. کف قابلمه یا قالب خود را روغن ریخته و چرب کنید. نصف برنج را ریخته و با کفگیر خوب منسجم کنید گوشت بوقلمون را روی برنج ریخته و کمی با کفگیر فشار می دهیم. سپس مابقی برنج را ریخته و خوب منسجم کنید. ته چین بوقلمون را بمدت 60 دقیقه دم بگذارید.

در پایان پخت کره را اضافه کنید و در دیس برگردانید و روی آن را با زرشک و انواع خلال ها تزئین کنید.

نکات کلیدی

  • برای پخت ته چین در فر ابتدا فر را گرم کرده سپس روی قالب را فویل زده و چند سوراخ ایجاد کنید و بمدت 1 ساعت در فر 180 درجه قرار دهید و در انتهای پخت فویل را بردارید و چند دقیقه گریل را روشن کنید.
  • از ماست چکیده استفاده کنید.
  • اگر زمان کافی برای پخت بوقلمون نداشتید از زودپز استفاده کنید.
  • از زرده تخم مرغ بجای تخم مرغ کامل نیز می توانید استفاده کنید.

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه
طرز تهیه آلبالو پلو
tah-chin
ته‌چین

شامپو رزماری بیوآکوا تقویت کننده و ضد ریزش مو 250 میل

129,000 تومان
افزودن به سبد خرید
فروخته شده:190
باقی مانده:10
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *