خانومانه

طرز تهیه موس نارگیل و پنیرخامه ای

طرز تهیه موس نارگیل و پنیرخامه ای | شمسی خانوم

موس نارگیل و پنیرخامه ای یک دسر عالی کرمی شکل و سرد برای مهمانی های تابستانی است به بافت اسفنجی و پوکشون معروف هستند. فصل تابستون بهترین موقعیت هست برای درست کردن دسر های مختلف! دسرهایی که بتونن با طعم شیرین و قیافه جذابشون گرمای تابستون رو از ما بگیرن و حس خوبی سرشار از انرژی به ما منتقل کنن. امروز قراره با هم موس نارگیلی رو تجربه کنیم که طعمی شبیه چیزکیک داره. یعنی توی مواد اولیه اش پنیرخامه ای به کار برده میشه.

مواد لازم

زرده تخم مرغ 3 عدد
شکر 1 پیمانه
شیر 1/2 پیمانه + 1/4 پیمانه
نارگیل 1 پیمانه
پنیر خامه ای 200 گرم
خامه فرم گرفته 250 گرم
پودر ژلاتین 2 قاشق سوپ خوری
وانیل 1/2 قاشق چایخوری
آب 1/3 پیمانه
شکلات بن ماری شده و ترافل مقداری برای تزئین

طرز تهیه موس نارگیل و پنیرخامه ای

برای شروع زرده های تخم مرغ رو داخل یک کاسه می ریزیم و بعد شکر رو بهش اضافه می کنیم.

شکر و تخم مرغ رو با سرعت متوسط همزن می زنیم تا حجم بگیره و رنگش کاملاً روشن بشه و بعد 1/2 پیمانه شیر رو اضافه می کنیم و با همدیگه مخلوط می کنیم.

حالا مخلوط تخم مرغی رو داخل یک شیر جوش نچسب می ریزیم و روی شعله ملایم قرار میدیم و با لیسک هم می زنیم تا کمی قوام بیاد. اینکار باعث میشه ضرر استفاده از زرده خام هم از بین بره. بعد از اینکه مخلطمون کمی غلیظ شد پودر نارگیل رو اضافه می کنیم و بعد از یکی دو دقیقه هم زدن زیر شعله رو خاموش می کنیم و اجازه میدیم تا خنک بشه.

تا وقتی که مخلوط نارگیل و زرده ها خنک میشه، بقیه کار رو ادامه میدیم. پودر ژلاتین رو روی آب می پاشیم و وقتی که حالت اسفنجی پیدا کرد به روش بن ماری اون رو کامل حل می کنیم و بعد اجازه میدیم تا کاملاً خنک بشه. بعد کار رو با مخلوط کردن شیر و پنیر خامه ای با هم ادامه میدیم. شیر رو به پنبر خامه ای اضافه میکنیم و با هم مخلوط می کنیم تا کاملاً کرمی و یکدست بشه.

حالا مخلوط پنیری رو به خامه فرم گرفته اضافه می کنیم و با لیسک با هم فولدشون می کنیم و بعد مخلوط نارگیل و زرده های تخم مرغ رو به مخلوط خامه و پنیر خامه ای اضافه می کنیم.

و بالاخره ژلاتین بن ماری شده که حالا خنک شده رو به مخلوطمون اضافه می کنیم و همه مواد رو خیلی خوب با هم مخلوط می کنیم تا یکدست و یکنواخت بشه.

و نهایتاً مخلوط موس رو داخل قالب مورد نظرمون می ریزیم و برای حداقل 5 تا 6 ساعت داخل یخچال قرار میدیم تا کاملاً خودش رو بگیره.

بعد از زمان داده شده، کناره های موس رو از دیواره های قالب به وسیله یک چاقوی نازک و تیز جدا می کنیم و بعد قالب رو داخل یک کاسه بزرگ تر از خودش که داخلش رو از آب نسبتاً گرم پر کردیم قرار می دیم. بعد از یکی دو دقیقه روی بشقاب سر بر می گردونیم. سپس برای تزئینش از کمی شکلات که ذوبش کردیم (به روش بن ماری و یا داخل مایکروفر) استفاده می کنیم و یا از خامه فرم گرفته استفاده می کنیم و با کمک ماسوره دلخواهمون دسر رو تزئین و بعد سرو میکنیم.

ارزش غذایی هر یک پرس

کالری – 240کالری

چربی – 29گرم

کلسترول – 130میلی گرم

کربوهیدرات – 21گرم

پروتئین – 4گرم

خواص نارگیل

  • مصرف نارگیل، به رشد دندان ها و استخوان کمک می کند. این کار را با بهبود دادن توانایی بدن برای جذب کلسیم و منیزیم انجام می دهد.

طرز تهیه فراپه

طرز تهیه نان قندی

موس(دسر)
coconut-cream-pie

شامپو رزماری بیوآکوا تقویت کننده و ضد ریزش مو 250 میل

129,000 تومان
افزودن به سبد خرید
فروخته شده:190
باقی مانده:10
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “طرز تهیه موس نارگیل و پنیرخامه ای

  1. یاسمن گفت:

    وای چه دسر خوشمزه ای
    ممنون شمسی خانوم خ😋🌹🌹🌹

    1. مدیر گفت:

      نوش جونتون. ممنون از نظرات ارزشمند شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *