خانومانه

طرز تهیه نیمرو

طرز تهیه نیمرو | شمسی خانوم

نیمرو یک غذای ساده و خوشمزه است. این غذا معمولا توسط دانشجوها و افراد مجرد استفاده می شود و بسیار سریع آماده می گردد. این غذا در وعده های گوناگون مصرف می شود. در ضمن این غذا دستورهای پخت متفاوتی دارد.

برای دیدن طرز تهیه املت گوجه فرنگی اینجا کیک کنید.

مواد لازم

تخم مرغ ، روغن یا کره ، نمک و فلفل همه به مقدار لازم

طرز تهیه نیمرو

نیمرو ساده

 

طرز تهیه نیمرو | شمسی خانوم

 

نکته مهم در مورد این نوع نیمروی ساده اینه که باید سلیقه کسی کهبرای او صبحانه درست میکنید را در نظر بگیرید. طرز تهیه نیمرو ساده به این صورت است که کف تابه به اندازه کافی روغن میریزید  میگذارید کمی داغ بشود. سپس تخم مرغ ها رو داخل تابه میشکنید و دست نمیزنید. تا زمانی که سفیده کاملاً پخته و سفید رنگ بشود. حالا تا زرده هنوز سفت نشده است با یه کفگیر نازک آن را بردارید و به بشقاب منتقل کنید.

نیمرو همزده

 

طرز تهیه نیمرو | شمسی خانوم

طرز تهیه نیمرو همزده به این صورت است که تخم مرغ ها با کمی نمک در کاسه ای جداگانه هم زده می شوند. و بعد داخل تابه با روغن داغ میریزید. در طول پخت  باز هم همزده میشوند. گاهی یکی دو قاشق شیر، خامه یا خامه ترش هم می توان به آن اضافه کرد. این مدل هم از نظر میزان پخت و هم زدن تخم مرغ میتونه انواع مختلفی داشته باشه.

دو نوع معروفش نیمروی همزده آمریکایی و فرانسوی هست.

نیمرو همزده آمریکایی

زرده و سفیده مدام داخل تابه (روی حرارت کم یا متوسط) هم زده میشوند تا زمانی که نیمرو کاملاً پخته شود.

 

نیمروی همزده فرانسوی

زرده و سفیده روی حرارت غیر مسقیم هم زده میشوند تا تخم مرغ کاملاً پخته شود. این روش ممکن است تا 40 دقیقه طول بکشد. و نیمروی شما کاملاً نرم و یکدست میشود.

نیمروی نیم همزده

در این مدل، نیمرو روی حرارت مستقیم پخته میشود ولی تنها کمی هم زده میشود به طوری که رده های زردی و سفیدی جدا از هم دیده میشوند.

 

نیمروی پفکی

 

طرز تهیه نیمرو | شمسی خانوم

طرز تهیه نیمرو پفکی خوشمزه به این ترتیب هست که زرده و سفیده رو از هم جدا و جداگانه با همزن حسابی هم میزنید. سپس با هم مخلوط میکنید. نمک و فلفل و در صورت تمایل پنیر رنده شده به آن اضافه میکنید. و روی شعله ملایم با کره یا روغن سرخ میکنید تا حسابی پف کند و پخته شود.

 

نیمرو بدون روغن

 

شمسی خانوم

یک قابلمه کوچک و گود را تا نیمه آب کرده و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. مقداری نمک، فلفل و دو قاشق سرکه سفید یا سرکه سیب به آب در حال جوش اضافه کنید. تخم مرغ را در کاسه‌ای بشکنید، طوریکه سفیده و زرده آن مخلوط نشوند. با قاشق آب جوش را هم بزنید تا در آن گردابی ایجاد شود. تخم مرغ را به آرامی در مرکز گرداب رها کنید.

حدود ۲ الی ۳ دقیقه صبر کنید تا سفیده تخم مرغ خودش را بگیرد، سپس تخم مرغ را به آرامی از آب جوش خارج کنید و در بشقاب قرار دهید.

روی تخم مرغ کمی نمک و فلفل سیاه بپاشید.

 

تست تخم مرغ

 

طرز تهیه نیمرو | شمسی خانوم

 

تست تخم مرغ هم شبیه نیمرو ساده است که اول از همه طرز تهیه ش رو توضیح دادیم. با این تفاوت که وسط یه نون تست رو سوراخ میکنید و تخم مرغ رو داخل اون میریزید. این روش مدل های دیگه ای هم داره.

نیمرو سبزیجات

 

شمسی خانوم

نیمروی سبزیجات که باز هم شبیه به نیمروی ساده است. اما روی مقداری سبزیجات رشته شده ریخته میشود و به همراه سبزیجات پخته میشود. برای تهیه نیمرو سبزیجات میتوانید از کدو سبز، هویج، چغندر یا هر نوع سبزی دیگه ای که دوست دارید استفاده کنید. حتی میتوانید سبزیجات مختلف را با هم مخلوط کنید.

Omelette

شامپو رزماری بیوآکوا تقویت کننده و ضد ریزش مو 250 میل

129,000 تومان
افزودن به سبد خرید
فروخته شده:190
باقی مانده:10
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *