آشپزی

طرز تهیه کمپوت زردآلو

طرز تهیه کمپوت زردآلو | شمسی خانوم

کمپوت زردآلو نوعی کمپوت خوشمزه و خوش طعم است که می توانید آن را به عنوان عصرانه و یا دسر میل نمایید. برای ساخت کمپوت زردآلو باید از زردآلوهای کاملا رسیده و بدون لک و له نشده استفاده کنید.

زردآلو یک میوه بسیار خوشمزه و پرطرفدار می‌باشد که علی رغم مزه‌ی لذیذ آن، دارای خواص فراوانی برای بدن است. از خواص زردآلو می‌توان به درمان یبوست، تب، بیماری‌های پوستی، کم خونی و … اشاره نمود. همچنین زردآلو تاثیر بسیار مثبتی برای سلامت قلب دارد زیرا سطح کلسترول موجود در خون را نرمال نگه می‌دارد.

مواد لازم برای تهیه کمپوت زردآلو

زردآلو 1 کیلوگرم
شکر 5 ق غذاخوری
آب 3 پیمانه

طرز تهیه کمپوت زردآلو

مرحله اول

ابتدا زردآلو را خوب بشورید و بگذارید داخل آبکش بگذارید تا کاملا خشک شود سپس شیشه های تمیز که قرار است کمپوت را در آن تهیه کنید خوب بشورید و خشک کنید نباید اصلا مرطوب باشد.

مرحله دوم

زرد آلوها را داخل شیشه بریزید و خوب تکان دهید و یا چند بار به سطح بکوبید تا فضای اضافه بین زردآلو ها نباشد سپس از قبل مقداری آب را بگذارید تا جوش بیاد و کنار گذاشته تا خنک شود.

مرحله سوم

شیشه های زردآلو را با آب جوشیده پر کنید و داخل هر شیشه 4 ق غذا خوری شکر بریزید و مقداری از شربت بخورید و اگر نیاز بود مقداری بیشتری شکر اضافه کنید سپس شیشه ها را کاملا با آب جوشیده پر کنید به طوری که آب روی زردآلوها را بگیرید سپس درب شیشه ها را بسته و خوب محکم کنید.

مرحله آخر

داخل یک قابلمه بزرگ آب بریزید و صبر کنید تا به جوش بیاد سپس شیشه های زردآلو را داخل آب در حال جوش قرار دهید تا جای که شیشه ها کاملا در آب در حال جوش باشد سپس بگذارید تا 15 دقیقه بجوشد سپس صبر کنید از حرارت بیفتد و شیشه ها را به صورت وارونه روی دستمال قرار دهید تا عمل هواگیری انجام شود شیشه ها را بعد از خنک شدن داخل یخچال نگهداری کنید.

نکات کلیدی

  • عمل وارونه کردن شیشه کمک می کند هوای داخل شیشه خارج و اگر درب شیشه خوب بسته نشده باشد متوجه شوید شیشه نشتی دارد و به سرعت آن را تعویض کنید.
  • میزان افزودن شکر به شیرین بودن زرد آلو بستگی دارد ولی کمپوت ها را خیلی شیرین تهیه نمی کنند.
  • تا 6 ماه داخل یخچال قابل نگهداری می باشد.
  • می توانید ابتدا شربت را یعنی مخلوط شکر و آب را تهیه کنید سپس داخل شیشه ها بریزید.
  • اگر احساس کردید شکر در ته ظرف مانده بعد از خنک شدن شیشه ها را تکان دهید تا حل شود.

طرز تهیه کمپوت سیب
طرز تهیه آب هندوانه
apricots cans
زردآلو

شامپو رزماری بیوآکوا تقویت کننده و ضد ریزش مو 250 میل

129,000 تومان
افزودن به سبد خرید
فروخته شده:190
باقی مانده:10
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “طرز تهیه کمپوت زردآلو

  1. شادی گفت:

    خیلی عالیه مخصوصا برای تابستون

    1. مدیر گفت:

      نوش جون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *