آشپزی

طرز تهیه کیک عسل روسی

طرز تهیه کیک عسل روسی | شمسی خانوم

کیک عسل روسی که به آن کیک مدوویک (Medovik) هم می گویند، کیکی بسیار خوشمزه با ظاهر و طعمی متفاوت است. این کیک که نوعی بیسکو کیک است از محبوب ترین کیک های در روسیه بوده و در کشورهای دیگر هم طرفداران زیادی دارد.

مواد لازم برای تهیه کیک عسل روسی

تخم مرغ 2 عدد
آرد 2 پیمانه
پودر کاکائو 1 ق غذاخوری
کره 50 گرم
عسل 2 ق غذاخوری
جوش شیرین 1/2 ق چایخوری
وانیل 1/4 ق چایخوری
پودر قند 1/2 پیمانه

مواد لازم برای فیلینگ کیک

تخم مرغ 1 عدد
پودر قند 1/2 پیمانه
آرد 1 ق غذاخوری
نشاسته ذرت 1 ق غذاخوری
شیر 1 پیمانه
آب 1/4 پیمانه
کره 150 گرم
عسل 1 ق غذاخوری

طرز تهیه کیک عسل روسی خوشمزه

مرحله اول

ابتدا کره سرد را داخل یک شیرجوش بریزید و اجازه دهید تا کره ذوب شود وقتی آب شد به آن عسل را اضافه کنید و هم بزنید وقتی شروع به کف کردن کردن جوش شیرین را اضافه کنید و هم بزنید و از روی حرارت بردارید تا سرد شود.

مرحله دوم

تخم مرغ ها را داخل کاسه ریخته و خوب با همزن برقی هم بزنید تا کف کند و کمی حجیم شود سپس به آن وانیل را اضافه کرده و در ادامه پودر قند را به آن اضافه کنید و با همزن هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط کره مرحله اول را باید قاشق قاشق به مواد اضافه کنید و با هر بار افزودن خوب مواد را هم بزنید تا مخلوط کره تمام شود سپس در ادامه آرد و پودر کاکائو را از قبل با هم مخلوط کرده باشید و سه بار الک کنید و طی 3 مرحله به مواد بالا اضافه کنید و مرحله اول را با همزن بزنید و مراحل بعد را با لیسک خوب هم بزنید تا خمیر چسبنده بدست بیاد.

سطح کار را خوب آردپاشی کنید چون این خمیر چسبنده می باشد باید خوب ورز دهید تا چسبندگی خمیر با ورز دادن کم شود سپس وقتی خمیر یکدست شد آن را به 8 چانه مساوی تقسیم کنید.

مرحله پنجم

چانه ها خمیر را به کمک وردنه صاف کنید و با کمک یک کاسه یا قالب برش گرد بزنید سپس خمیر را به مدت 4 دقیقه در فر 180 درجه که از قبل گرم کردید قرار دهید تا پخته شود می توانید کمی از خمیر را جداگانه بدون قالب زدن بگذارید تا در انتها خرد کنید و روی کیک بریزید پس از اینکه از فر خارج کردید داخل نایلون فریزر قرار دهید تا خشک نشود.

مرحله ششم

برای تهیه مواد میانی تخم مرغ را با دور تند همزن برقی هم بزنید و کنار بگذارید در ادامه پودر قند و نشاسته و آرد و شیر و آب را داخل یک شیرجوش بریزید و روی حرارت قرار دهید وقتی مواد غلیظ شد نصف تخم مرغ هم زده را اضافه کنید و هم بزنید تا به غلظت فرنی برسد سپس از روی حررات بردارید و صبر کنید تا خنک شود.

کره را با همزن برقی هم بزنید تا رنگ کره تغییر کند و کرم رنگ شود سپس مخلوط آرد ها را که سرد شده قاشق قاشق به کره اضافه کرده و خوب هم بزنید تا مواد تمام شود در انتها عسل را اضافه کنید سپس برای 20 دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرید وقتی از فریزر خارج کردید مجدد با همزن برقی با دور تند بزنید تا فرم گرفته شود و رد پره ها روی آن بماند.

مرحله هفتم

کیک ها را نایلون خارج کنید و روی هر لایه مقداری از مایه مواد میانی قرار دهید و با پالت یا چاقو صاف کنید سپس لایه ها را روی هم قرار دهید و برای 20 دقیقه داخل یخچال بگذارید سپس خارج کنید و دور تا دور کیک را با فیلینگ مخصوص کاور کنید و روی آن قسمت های پودر شده کیک را بریزید و برای 1 ساعت در یخچال بگذارید سپس سرو کنید.

نکات کلیدی

  • می توانید پودر کاکائو را حذف کنید و بجای آن آرد بریزید.
  • کیک را نباید بیشتر 4 دقیقه بپزید وگرنه خشک و بیسکویتی می شود.
  • می توانید به دلخواه به مواد میانی کمی گردو خرد شده نیز بریزید.

طرز تهیه کیک گل محمدی
طرز تهیه کماج تابه ای خانگی و ساده
کیک
عسل

شامپو رزماری بیوآکوا تقویت کننده و ضد ریزش مو 250 میل

129,000 تومان
افزودن به سبد خرید
فروخته شده:190
باقی مانده:10
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *