خانومانه

طرز تهیه سوشی رول کالیفرنیا

طرز تهیه سوشی رول کالیفرنیا | شمسی خانوم

سوشی رول کالیفرنیا در محبوبیت جهانی سوشی، نقش به سزایی داشته است. دستورالعمل زیر هم مناسب رول های معمولی و هم رول های پشت و رو می باشد. در این رول می توانید به جای آواکادو از انبه هم استفاده نمایید. این سوشی با گوشت خرچنگ تهیه می شود و طرفداران زیادی در بین سوشی خوران به خود اختصاص داده است.

سوشی چیست؟

در آغاز، سوشی تنها روشی برای نگهداری ماهی بود که در آسیای شرقی رواج داشت ولی پس از راه یافتن به چین، وارد فرهنگ غذایی کشور ژاپن شد. سوشی گونه‌های فراوانی دارد ولی امروزه در نزد عموم مردم، نام سوشی اشاره‌کننده به تنها یکی از گونه‌های این خانوادهٔ غذایی، سوشی ادو است. در این گونه از سوشی بر روی یک قطعهٔ برنجی بیضی‌مانند، برش نازکی از ماهی گذاشته می‌شود. ماهی، توفو (فراوردهٔ سویا)، خوراک دریایی، تخم‌مرغ و دیگر خوراکی‌های بکار رفته در پُر کردن سوشی، همگی سرشار از پروتئین هستند.

علاوه بر آن می‌توان ویتامین و مواد معدنی را نیز در خوراک‌های دریایی و سبزیجات سوشی پیدا کرد. سوشی بیشتر همراه با چاشنی سس سویا خورده می‌شود. بهترین روش برای ضدعفونی مواد غذایی پختن مواد است اما این روش در سوشی بکار برده نمی‌شود. برخی از گونه‌های ماهی ممکن است، انگل داشته باشند، اما فرایند یخ‌زدگی ماهی، این انگل‌ها را از میان می‌برد.

به‌طور سنتی در گذشته برای ضدعفونی کردن این خوراک از واسابی (تُرُب کوهی ژاپنی) و ترشی گاری (ترشی زنجبیل) بهره‌مند می‌شدند. همچنین نوشیدن چای سبز نیز به علت ویژگی آن در پیشگیری از مسمومیت غذایی توصیه می‌شود. فرایند جهانی‌شدن سوشی از آمریکا آغاز شد و امروزه سوشی به عنوان یک غذای مفید و مناسب، در جهان آوازه پیدا کرده و در حال تبدیل‌شدن به غذایی جهانی است.

برنج سوشی رول کالیفرنیا

مواد لازم

برنج سفید دانه کوتاه 3 پیمانه
سرکه سوشی 1/3 پیمانه
آب 3 و 1/4 پیمانه

طرز تهیه

برنج را داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم، روی آن آب سرد ریخته و آن را با دست، زیر و بالا می کنیم. سپس آبِ آن را می گیریم و این کار را دو الی سه مرتبه دیگر تکرار می کنیم تا آب آن صاف و شفاف گردد. سپس برنج را داخل آبکش به مدت 30 دقیقه می گذاریم تا آب آن گرفته شود. در همین حین، سرکه سوشی را آماده می کنیم.

داخل یک قابلمه مناسب، برنج و آب را می ریزیم و آن را روی حرارت متوسط می گذاریم و در آن را نیز می گذاریم. تا آب آن به جوش آید. سپس حرارت را ملایم می کنیم و در آن را محکم می گذاریم تا به آرامی به مدت حدوداً 12 دقیقه بجوشد و آب آن جمع گردد. سپس آن را از روی حرارت بر داشته و به مدت 10 دقیقه با در بسته، کنار می گذاریم.

برنج را داخل یک کاسه بزرگ که ترجیحاً چوبی باشد و به هیچ وجه فلزی نباشد می ریزیم. با کمک یک کفگیر چوبی و با قسمت تیز آن، برنج را به آرامی زیر و بالا کرده و دانه های آن را از هم جدا می کنیم. در همین حین، سرکه سوشی را کم کم روی آن می ریزیم، نباید آن قدر سرکه بریزیم که برنج خیس شده و یا خمیر شود.

در حین اینکه با یک دست به آرامی برنج را زیر و بالا می کنیم، با دست دیگر، با یک بادبزن، آن را به آرامی باد می زنیم تا کمی خنک شود. دقت کنید که برنج، زیاد خنک نشود، زیرا در آن صورت رطوبت خود را از دست داده و خشک می گردد.

تهیه سوشی رول کالیفرنیا

مواد لازم

خیار : به میزان لازم
آواکادو به میزان لازم
گوشت خرچنگ پخته شده 100 گرم
ورق جلبک دریایی 2 تا 3 عدد
برنج سوشی 2 پیمانه

طرز تهیه

ابتدا برنج سوشی را طبق دستور پخته و کنار بگذارید تا کمی خنک شود. در این فاصله به بقیه کارها برسید.

گوشت خرچنگ را پخته و به شکل ورقه های باریک و بلند برش بزنید. خیار را هم پوست گرفته و به شکل طولی و نازک خرد کنید.

حالا یک ورق جلبک را نصف کرده و روی حصیر سوشی پهن کنید. مقداری از برنج را با دست برداشته و روی جلبک پهن کرده و کمی فشره کنید.

در مرحله بعد به کمک حصیر، سوشی را رول کرده و آن را باز کنید طوری که برنج در قسمت پایین و جلبک در قسمت بالایی قرار بگیرد.

حالا چند تکه گوشت خرچنگ ، آواکادو و خیار را روی برنج بچینید و سوشی را به کمک حصیر رول کرده و کمی فشار دهید تا سفت شود.

در آخر رول سوشی را با یک چاقوی تیز برش زده و دوباره داخل حصیر کمی فشار دهید تا سفت شود. سپس در ظرف مورد نظر بچینید و با سس واسابی سرو نمایید.

نکات تکمیلی

  • سوشی کالیفرنیا رول جزو غذای ملل – چینی میباشد
  • زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30 دقیقه
  • سوشی کالیفرنیا رول را می توانید در وعده نهار – شام – سرو کنید .

طرز تهیه سالاد ماکارانی با مرغ

طرز تهیه چیکن کوردن بلو با سس قارچ

california-roll
سوشی

شامپو رزماری بیوآکوا تقویت کننده و ضد ریزش مو 250 میل

129,000 تومان
افزودن به سبد خرید
فروخته شده:190
باقی مانده:10
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

4 دیدگاه در “طرز تهیه سوشی رول کالیفرنیا

  1. ستاره گفت:

    وای ممنون خیلی وقت بود رسپی کامل سوشی رو می خواستم پیدا نمی کردم ممنون از شما
    سایت شمسی خانوم کاملترین سایته
    👍👍👍🌹🌹🌹🌹

    1. مدیر گفت:

      ممنون شما لطف دارید خوشحالیم که راضی بودید. باز هم مارو با نظرات و پیشنهاداتون همراهی کنید.

  2. سارا گفت:

    سلام
    سوشی رو درست کردم خیلی خوشمزه بود😋😋😋
    ممنون سایت متنوع وخوبیه🙏🙏👍👍👍👍

    1. مدیر گفت:

      قربان شما. نوش جون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *